مهدی تاج درحالی تا امروز توانسته کاری کند که تنها بازنشسته در کشور باشد که به رغم ممنوعیت قانونی و بدون حل مشکل و داشتن ضابطه قانونی برای ماندن ، ماندگار می شود که رئیس صدا و سیما به رغم درخواست از عالی ترین مقامات مسئول در کشور و مکاتبات وسیع نتوانسته برای ۶ معاون اثرگذارش اجازه ای ورای قانون برای ماندن بگیرد و حتی در نهادهای ارزشی دیگری مثل تولیت های مذهبی هم بسیاری از بازنشستگان درحال جدایی از مسئولیت های شان هستند .

این فشار برای جدایی بازنشسته ها را وقتی بیشتر می توان حس کرد که دیوان محاسبات خیلی شفاف اعلام کرد که شهرداری ها هم نهادهای مشمول قانون دوشغله ها هستند و باید بازنشسته های شان به سمت خانه نشینی پیش بروند.

راهی که جواب نداد!

مهدی تاج یکی از اولین نفراتی بود که افتاد دنبالش تا شاید بتواند راهی پیدا کند و منع قانونی برای کار نداشته باشد. او دو دلیل را می توانست داشته باشد. یکی جانبازی اش که در نهایت 45 درصد بود و این قدر حاشیه ایجاد شد و رئیس جمهور جلوی تشکیل کمیسیون های افزایش جانبازی را گرفت تا او هم یکی از آنهایی باشد که به رغم احتمالا توان اثبات افزایش میزان آثار آسیب دیدگی هایش در جنگ نتواند درصد جانبازی اش را افزایش دهد و البته بعد از حاشیه هایی که به راه افتاد ، خودش هم خیلی صریح اعلام کرد هیچ درخواستی برای بررسی مجدد میزان جانبازی اش نداشته است.

او حرف هایی هم دربرنامه علی ضیا درباره محل جانبازی اش زد که سوژه ای شد برای منتقدانش و گفتند او تاریخ این عملیات ها را اشتباه گفته است.

لولوی فیفا!

راهکار دیگر اما اساسنامه فدراسیون بود و دیدارهای اخیرش با اینفانتینو و تهدید تعلیق از سوی فیفا. چیزی که مهدی تاج خیلی سعی کرده به این اسم شناخته نشود چون قبل از همه می داند و ادعا کرده دوست ندارد کسی باشد که در برابر قوانین کشورش ، با تهدید خارجی می ماند. ولی او استنادش به بندی از اساسنامه است. یعنی همان بند یک که تاکید دارد فدراسیون فوتبال یک موسسه غیر دولتی است.

او و همکارانش در فدراسیون فوتبال می گویند هر نوع فشار بر اساس این بند یعنی دخالت دولت در فوتبال و می تواند تبعات بدی برای فوتبال داشته باشد.

ولی برای کسی که 45 درصد جانبازی دارد و خود را همیشه سرباز کشورش نامیده اما این راهکار و دستاویز خوبی است ، درحالی که سازمان بازرسی و دیگر نهادهای نظارتی این فدراسیون را به دلیل ارتزاق از بودجه 45 میلیارد تومانی دولتی ، یک نهاد ذیل ماده 5 یعنی نهادهای عمومی غیر دولتی می دانند و شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان ؛ او که مدام هم از بی پولی می نالد و اصرار بر دریافت بودجه های دولتی دارد ، آیا درست است که با استناد به تهدیدهای فیفا بماند؟

این کاری است که به نظر می رسد برای انجامش نهادهای دولتی اداره کننده ورزش با تاج به توافق رسیده اند.

استثنایی فقط برای تاج!

به نظر می رسد وزارت ورزش توانسته حتی از طریق سازمان استخدامی ، دلایل مهدی تاج را بپذیرد و آخرین اخبار این است که آنها استدلال تاج درباره غیر دولتی بودن فدراسیون وتبال و ماجرای تهدید جدی فیفا را به نهادهای نظارتی هم انتقال داده اند.

آنها برخلاف فدراسیون والیبال که شرایطی مشابه دارد ، آن تاکید بر رفتن و فشاری که به ضیایی می آورند را اصلا روی تاج ندارند اما می گویند غیر از رئیس فدراسیون ، قانون منع به کارگیری بازنشسته ها باید برای اعضای هیات رئیسه و دیگر مدیران فدراسیون فوتبال اجرا شود. این یعنی کفاشیان ، بهاروند ، طالقانی ، ممبینی ، ساکت ، اسلامیان ، اصفهانیان ترابیان و ده ها اعضای هیات های استانی و دیگر مدیران ارشد کمیته ها و دپارتمان های فدراسیون فوتبال بروند و فقط مهدی تاج در کارش بماند. نکته ای که البته تمام اعضای انتخابی مجمع فوتبال به آن اعتراض دارند و اعتقاد دارند هر کدام شان با شکایت به فیفا می توانند باعث تعلیق فدراسیون فوتبال ایران در آستانه جام ملتهای آسیا شوند.

مسابقاتی که ایران امیدوار است برای اولین بار در 40 ساله پیروزی انقلاب و در جشن های 40 سالگی انقلاب ایران ، قهرمانش باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.