هیل گزارش داد، جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با یک برنامه رادیویی گفت: نظام واشنگتن خراب شده است. اکثر آمریکایی‌ها این مساله را درک کرده‌اند. همه چیز به هم ریخته است. کنگره دچار اختلال شده زیرا دچار دو دستگی ایدئولوژیک است. به لحاظ سیاسی هم در وضع بدی قرار دارد و این مساله غم انگیز است.

کری در ادامه گفت: افراطی ها در هر دو سمت شروع به طلبکار شدن کرده و دائم می‌گویند که این کار را یا آن کار را نباید انجام دهید و در پایان هم هیچ حاصلی به بار نیامد. از نظر تاریخی زمانی کشور ما بهترین عملکرد را داشته که مردم به نفع کل کشور عمل کرده‌اند نه به نفع این حزب یا یک حزب دیگر.

کری همچنین پیش بینی کرد که سرخوردگی از این اختلال در کنگره در انتخابات میان دوره‌ای پیش رو خودش را نشان خواهد داد.

او اظهار کرد: من فکر می‌کنم در انتخابات میان‌دوره‌ای ما شاهد یک واکنش باشیم. مردم خاز یلی از اتفاقات خشمگین هستند. من نمی‌دانم که کدام حزب و چطور می‌خواهد از این وضع سود ببرد. امید من این است که شما صرف نظر از تعلق داشتن به هر حزبی زمانی که انتخاب شدید که به واشنگتن بیایید مصمم باشید به این که با یکدیگر به منظور رقم زدن بهترین اتفاقات به نفع کشورتان کار کنید.

ناظران از جان کری به عنوان یکی از کاندیداهای بالقوه ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۰ به منظور رقابت با دونالد ترامپ سخن گفته‌اند.

کری خاطر نشان کرد: من هیچ چیزی را کنار نمی‌گذارم اما خودم را وارد زمینه‌چینی یا برنامه ریختن برای کاندیداتوری نکرده‌ام. من فکر می کنم الان تمرکز هر کسی باید بر انتخاباتی باشد که قرار است ۳۳ روز دیگر اتفاق بیافتد. ما در انتخابات میاندوره ای فرصتی داریم برای آن که نارضایتی خود را به گوش همه برسانیم. ما خیلی کاندیداهای خوب در این انتخابات داریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.