در حالی که کلیه شواهد حاکی از کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول و انتقال جسد او به خارج از ساختمان است، سرکنسول عربستان برای رفع اتهام از ریاض پس از یک هفته (!) درهای ساختمان را به روی خبرنگاران باز کرد.

سرکنسول عربستان در استانبول با باز کردن کمدها، کشوها و کابینت‌ها به خبرنگاران اطمینان می‌دهد که «جمال خاشقچی» در این ساختمان نیست.

گفتنی است؛ خاشقچی هفته پیش برای دریافت یک مدرک رسمی ثبت طلاق و در نتیجه کسب مجوز برای ازدواج مجدد، وارد ساختمان کنسولگری عربستان سعودی شد. پس از آن کسی از سرنوشت این روزنامه‌نگار خبری ندارد و مقام‌های ترک و سعودی اظهارت متنقاضی را بیان کرده‌اند.

نامزد خاشقچی که ساعت‌ها بیرون کنسولگری منتظر بود می‌گوید خاشقچی از ساختمان خارج نشد. پلیس ترکیه نیز اظهارات مشابهی را بیان کرده که در خبرگزاری رسمی آن کشور منتشر شد، اما کنسولگری عربستان در بیانیه‌ای گفته‌ است او روز سه‌شنبه هفته پیش، مدتی پس از قرار ملاقات خود، ساختمان کنسولگری را ترک کرده است. در این بیانیه گفته شده که کنسولگری در همکاری با دولت ترکیه تلاش می‌کند «دلایل و شرایط ناپدید شدن او را کشف کند».

جمال خاشقچی مشاور سابق دولت عربستان، نویسنده پیشین در الحیات، سال پیش پس از انتقادهایش از سیاست‌های محمد بن سلمان، ولیعهد کشورش و برای آن‌که نگران بود بازداشت شود، به آمریکا نقل مکان کرد. پس از آن بود که شروع به نوشتن مقاله‌های انتقادآمیز برای روزنامه واشنگتن‌پست کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.