ابراهیم جمیلی با بیان این مطلب در گفت‌وگو با خبرآنلاین اظهار کرد: CFT یک معاهده بین المللی است که بیشتر کشورها عضو آن هستند و ما نیز اگر بخواهیم در جامعه جهانی حضور داشته باشیم باید عضو این معاهده شویم.

وی تصریح کرد: باید بررسی شود که چقدر بانک‌های کشور از نرم افزار مورد نیاز برخوردار هستند تا بتوانند مبادلات و امور را انجام دهند البته بنده احساس می کنم که بانک ها آنچنان که باید آمادگی لازم را برای این کار ندارند که بتوانند امور را انجام دهند.

وی تاکید کرد: اگر تجارت جهانی را قبول داریم و به دنبال باقی مانده در چرخه این تجارت هستیم باید این معاهده بین‌المللی را قبول کنیم.

این فعال اقتصادی گفت: خوشبختانه مجلس پس از مدت زمان زیادی این لایحه را تصویب کرد هرچند موافقان و مخالفان نظراتی دارند که باید توجه کرد شرایط فعلی کشور می طلبید که این لایحه تصویب شود تا بهانه را از دشمن بگیریم.

جمیلی بیان کرد: اگر در شرایط عادی قرار داشتیم،‌ممکن بود وضعیت به گونه دیگری شود اکنون تحت فشار هستیم و آمریکا به بهانه های مختلف به دنبال به صفر رساندن صادرات نفت ایران و برنگشتن پول صادرات است بنابراین با تصویب این لایحه چنین بهانه هایی از دست دشمن گرفته شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.