حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس چندی پیش در مصاحبه ای مدعی شد که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که ورزشگاه آزادی ۲۰۰ ایراد دارد که در صورت میزبانی در فینال لیگ قهرمانان آسیا باید این ایرادات برطرف شود.

این در حالی است که پیگیری خبرنگار مهر در این زمینه نشان می دهد ایرادات AFC به آزادی شامل ۱۴ بند کلی است که ترجمه آن هم در مکاتبات فدراسیون فوتبال با وزارت ورزش هم مطرح شده است تا این دو نهاد اصلی ورزش تلاش خود را برای رفع این مشکلات در صورت فینالیست شدن پرسپولیس انجام بدهند.

البته رفع این ایرادات هزینه سنگینی برای وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در پی دارد. بر این اساس و در پیش‌بینی کلی، ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای رفع کامل ایرادات مورد نظر AFC در مجموعه ورزشی آزادی لازم است که بخش قابل توجهی از آن مربوط به گیت‌ها و نصب دوربین‌ برای استاندارد شدن آنها می‌شود.

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده که برآورد بودجه لازم برای این بخش ۱۲ میلیارد تومان است و مشخص نیست وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در این شرایط سخت اقتصادی چطور می توانند از پس این هزینه بر بیایند!

۱۴ ایراد اساسی کنفدراسیون فوتبال آسیا به ورزشگاه آزادی به این ترتیب است:

۱ـ سیستم صوتی ورزشگاه

۲.  سیستم صوتی متصل به اسکوربورد

۳ـ بهسازی تونل ورودی ورزشکاران (متصل به میکسدوزن)

۴. بهسازی محل تردد ورزشکاران برای ورود و خروج به رختکن

۵ـ بهسازی اتاق کار عکاسان

۶ـ بهسازی محوطه اطراف زمین چمن (در برخی از بخش‌ها باید چمن مصنوعی نصب شود)

۷ـ بهسازی سکوی تماشاگران و نرده‌کشی بین زون‌ها

۸ـ آماده‌سازی درمانگاه و اتاق کنترل دوپینگ و تأمین امکانات پزشکی

۹ـ ایجاد دبیرخانه AFC و مسابقات

۱۰ـ بهسازی اتاق مربوط به نشست خبری

۱۱ـ بهسازی جایگاه وی‌آی‌پی

۱۲ـ بهسازی اتاق داوران و ناظران

۱۳ـ مکانیزه‌ کردن سیستم بلیت‌فروشی

۱۴ـ استفاده از گیت‌های ورودی برای کنترل دقیق تماشاگران

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر السد در قطر با یک گل پیروز شد و روز اول آبان در دیدار برگشت میزبان این تیم قطری است. نماینده ایران در صورت کسب پیروزی و یا تساوی در این مسابقه فینالیست این دوره از مسابقات لیگ قهرمانان می شود. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.