معصومه ابتکار بعد از ظهر دوشنبه با حضور در نشست شورای اداری شهرستان بهارستان طی سخنانی اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی برخاسته از آراء مردم و انقلاب شکوهمند به پشتوانه شهدای این انقلاب شکل گرفته است و امروز یکی از مهم ترین مولفه ها که مد نظر امام راحل نیز بوده است کارآمدی است.

اشتغال سرلوحه فعالیت دولت دوازدهم بوده است

ابتکار در ادامه با اشاره به اینکه تاسیس و اداره جمهوری اسلامی ایران یک امتحان بزرگ بوده و در این امتحان بزرگ چیزی که بیش از هر وقت دیگری مطرح است موضوع کارآمدی نظام است افزود: در استانه چهلمین سالگرد انقلاب قرار داریم و در رقابت با دیگر حکومت ها موضوع کارامدی و حکمرانی خوب مطرح است و اینکه ایا شاخص ها ی مورد نظر در ساختارهای مدیریتی و دولتی را که انواع مختلف دارد را محقق کرده ایم یا خیر و در این راستا چالش های زیادی نیز وجود داشته و هیچ وقت طی این سالیان کشور به حال خود رها نبودده است.

وی گفت: تحولاتی که پس از خروج امریکا به طور ناعادلانه اتفاق افتاد تحمیل شرایط اقتصادی نا به سامان بود که یک وضعیت دشواری را به مردم و اقشار آسیب پذیر تحمیل کرد و وضع دشواری را پیش روی دولت قرار دارد که با انسجام و تاکیدات رهبری و وحدت و همدلی با مردم و با برنامه ریز ی سیاست گذاری و همکاری بین قوا تاکنون تحولات رو به پیشرفت و امیدوار کننده تر از گذشته شده است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این که دولت قبل از برجام برای این زمان مواردی را پیش بینی کرده بود گفت: مجموعه مداخلات دولت و تضمین تامین مایحتاج مردم و تنظیم بازار و نظارت بر معیشت خانواده های در معرض آسیب از جمله پیش بینی های دولت بود تا جایی که مستمری بسیاری از کسانی که مددجوی کمیته امداد و بهزیستی بوده اند افزایش داده است تا آسیب کمتری به این اقشار وارد شود.

ابتکار با بیان اینکه اشتغال سرلوحه فعالیت دولت دوازدهم بوده است گفت: توجه به زنجیره تولید و تامین و حمایت های لازم از طریق تامین وام های اشتغال فرصت هایی مثل گردشگری و هنر و فناوری های جدید و توجه به تحصیلکرده ها از دیگر موضوعات مورد توجه دولت بوده است.

وی با اشاره به اینکه امروز در بین اقشار مختلف جامعه و مردم و دولت انسجام ملی بسیار مهم است گفت: باید همگی با هم تلاش کنیم تا  از مشکلات عبور کنیم.

۳۰ درصد از پست های مدیریتی دولت در سطوح مختلف به بانوان شایسته و توانمند اختصاص یابد

ابتکار با مهم دانستن جایگاه زنان در پست های مختلف دولتی گفت: وظیفه همه مدیران در تک تک بخش ها این است که مطمئن شوند که بانوان در همه بخش ها دیده شده اند و نقش افرینی دارند و همانطور که می دانید سیاست دولت این است که ۳۰ در صد از پست های مدیریتی دولت در سطوح پایه میانی و عالی در اختیار زنان شایسته و توانمند باشند و در نظر داریم که در راستای کارآفرینی بانوان در حوزه کارافرینی از تشکل های فعال در این زمینه بهره مند شویم .

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مهم ترین مسائل تامین تسهیلات در حوزه های شهری و روستایی است که این تامین تسهیلات بر اساس طرح های توجیهی برای مدیریت کار و بنگاه انجام می شود همچنین در نظر داریم طرح هایی با مشارکت فناوری اطلاعات برای بانوان به انجام برسد که این طرح ها در راستای اموزش و توان افزایی و بازاریابی کالا وخدمات می باشد که در سطح شهرستان ها در حال نهادینه شدن است.

وی با اشاره به اجرای طرح ارتقا تاب اوری اجتماعی گفت: در نظر داریم که این طرح را در نقاط پر آسیب کشور و استان ها به اجرا برسانیم  و از اهداف این طرح این است که در جوامع محلی کمک می کند در مقابل اسیب با شناخت دقیق اسیب و توانمندی ها با اعتماد به نفس مواجه شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.