رویترز نوشت، دارمندرا پرادان وزیر نفت هند اعلام کرد دهلی نو در حال مذاکره در مورد معاف ماندن از تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران با "تمامی مقامات ذی­‌ربط" است.

وی با تاکید بر اینکه هند ناچار به تامین نیاز داخلی خود به انرژی است، برنامه کشورش برای ادامه خرید نفت از ایران پس از شروع تحریم های جدید آمریکا در ۴ نوامبر (۱۳ آبان) را تایید کرد.

هند که دومین مشتری بزرگ نفت ایران پس از چین می باشد، با تحریم های آمریکا علیه ایران مخالف بوده و به دنبال دریافت معافیت برای داد و ستد با ایران است.

چند روز پیش یکی از مقامات صنعت نفت هند اعلام کرده بود که این کشور علی رغم آغاز تحریم های آمریکا علیه ایران در ۴ نوامبر، همچنان به خرید نفت خام ایران ادامه داده و در این ماه ۹ میلیون بشکه نفت از ایران وارد خواهد کرد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا ماه گذشته در هند گفت که دولت ترامپ معافیت‌هایی برای خریداران نفت ایران مثل هند در نظر می‌گیرد، ولی باید در نهایت واردات خود از ایران را به صفر برسانند.

در دور قبلی تحریم‌ها از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ ، هند به خرید نفت خام ایران ادامه داد، گرچه مجبور بود این واردات را کاهش دهد تا دسترسی اش به سیستم مالی آمریکا دچار خطر نشود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.