آسوشیتد پرس گزارش داد، فرناندو آلبان، سیاستمدار اپوزیسیون ونزوئلا روز جمعه‌ و در فرودگاه بین‌المللی کاراکاس حین بازگشت از نیویورک بازداشت شد.

 

وکیل وی گفت‌: موکلش با سایر اعضای حزب "نخست عدالت" در آمریکا بود تا با مقامات خارجی حاضر در مجمع عمومی سازمان ملل دیداری داشته باشد.

 

خولیو بورگس، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا که ریاست هیات این کشور در سازمان ملل را بر عهده داشت، گفت‌: همسر آلبان به وی گفته است که شوهرش برای شهادت دادن علیه بورگس درباره پرونده تلاش برای ترور نیکولاس مادورو، رییس جمهوری این کشور در رژه نظامی به شدت تحت فشار بود.

 

در جریان تلاش برای ترور مادورو که در اوایل اوت سال جاری میلادی رخ داد، بیش از ده‌ها تن به ظن دخالت در این توطئه دستگیر شدند و مادورو مدعی شد که این ترور توسط بورگس و با حمایت کلمبیا و آمریکا صورت گرفته است.

 

بورگس در پیامی ویدیویی و از کلمبیا که در آن در تبعیدی خود خواسته به سر می‌برد ، اعلام کرد: شکی در این نیست که آن اقدام ترور بوده است، تنها چیزی که دولت مادورو برای ما برجای گذاشته شکنجه، خشونت و تخریب است.

 

در همین حال دادستان کل ونزوئلا دستور رسیدگی به روند مربوط به خودکشی آلبان را صادر کرده است.

 

همچنین باب کورکر، سناتور جمهوری خواه آمریکایی که برای دیدار با مادورو و اوپوزیسیون در ونزوئلا به سر می‌برد، مرگ آلبان را در بازداشت دولت قرار داشت، "مختل کننده" توصیف کرد و در پیامی توییتری نوشت: دولت مادورو مسئول است تا اعلام کند که چه اتفاقی رخ داده است. 

 

رییس سازمان کشورهای آمریکایی نیز با ابراز نگرانی درباره اوضاع موجود در ونزوئلا، مرگ آلبان را در نتیجه‌ شکنجه دانست و اعلام کرد: دیکتاتوری جنایتکار ونزوئلا باید همین الان ونزوئلا را ترک کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.