سومریه‌نیوز گزارش داد، دفتر عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مکلف عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: عادل عبدالمهدی تأکید دارد که وظیفه نخست و اساسی وی در مقابل مردم و پارلمان در مدت تعیین شده در قانون اساسی این است که زمان خود را به طور کامل برای پایان دادن به مقدمات تشکیل دولت و تهیه روش کاری دولت خالی کند و کاملا به این مساله بپردازد.

در این بیانیه آمده است: با توجه به میزان زیاد درخواست‌ها برای دیدارهای شخصی جهت تبریک یا ارائه برنامه‌ها یا افکار یا نامزدی برای پست‌های وزارتی، عادل عبدالمهدی از قبول دیدارها برای تبریک عذرخواهی کرده و تنها گفت‌وگوهای تلفنی یا پیام‌ها را می‌پذیرد. کسانی هم که فکر می‌کنند شایستگی و تخصص و تجربه عملی دارند و مایلند برای پست وزارتی نامزد شوند می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی اقدام کنند. درخواست نامزدی باید شامل بیوگرافی و داشتن شروط مطرح شده در قانون اساسی باشد. پایگاه اینترنتی ثبت درخواست‌ها از صبح امروز سه‌شنبه باز شده و ساعت چهار عصر پنجشنبه بسته خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: نخست‌وزیر مکلف به مذاکرات خود با تمامی گروه‌ها به ویژه مسؤولان فراکسیون‌ها در پارلمان ادامه می‌دهد و طی این دوره از دیدار با رؤسای هیئت‌های دیپلماتیک و شخصیت‌های عالیرتبه به جز موارد خاص مثل نماینده دبیرکل سازمان ملل خودداری می‌کند. این هیئت‌ها می‌توانند از طریق وزارت خارجه یا دبیرکلی کابینه یا دفتر نخست‌وزیر یا پست الکترونیکی یا گفت‌وگوی تلفنی پیام‌هایشان را منتقل کنند. عبدالمهدی بار دیگر تأکید می‌کند که هیچ فردی را مسؤول سخن گفتن به اسم خودش نکرده است. تا زمان بازسازی تشکلات رسمی اظهارات تنها از طریق دفتر اطلاع‌رسانی صادر خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.