میرحسن موسوی صبح امروز (سه‌شنبه) در نشستی خبری گفت‌: شرکت راه‌آهن مانند سال‌های گذشته تلاش کرده است تمام ظرفیت‌های موجود خود را برای خدمت رسانی به مسافران اربعین بسیج کند. از این رو در سال جاری نیز بین روزهای  ۲۸ مهر ماه تا یازدهم آبان ماه قطارهایی در این مسیرها فعالیت خواهند کرد.

به گفته وی، در این مدت ۱۶۰ رام قطار مسافری فوق‌العاده‌ و ۱۳۴ رام قطار ترکیبی میان تهران ــ مهران فعالیت خواهند کرد. این قطار ابتدا از تهران به سمت کرمانشاه حرکت می‌کند و سپس مسافران از کرمانشاه تا مرز مهران با اتوبوس‌هایی که از قبل برای این جابجایی برنامه‌ریزی شده‌اند به منطقه مرزی منتقل می‌شوند.

معاون مسافری شرکت راه‌آهن درباره چگونگی امکان خرید بلیت برای مسافران اربعین، توضیح داد: ما برای این روزها یک بسته پیشنهادی خاص در نظر گرفته‌ایم که در چارچوب آن مسافران می‌توانند برای مسیر رفت بلیت تهران ــ نجف را خریداری کنند و برای برگشت نیز مسیر کربلا ــ مهران و همچنین قطار ترکیبی مهران ــ تهران پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: در صورتی که مسافران قصد داشته باشند بلیت خود را در این کشور خارجی (عراق) تهیه کنند، باید این بلیت با پرداخت ارز خارجی تهیه شود.

موسوی با بیان این که در کنار راه‌آهن غرب برای مسیر جنوب نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است، تاکید کرد : در طول این مدت ۲۶ رام قطار فوق‌العاده‌ برای مسیر جنوب پیش‌بینی شده است و در طول این روزها  یک ریل باس، به شکل ۲۴ ساعته در مسیر خرمشهر ــ شلمچه فعالیت خواهد کرد.

به گفته معاون مسافری شرکت راه‌آهن در اربعین امسال راه‌آهن ۲۸۰ هزار نفر صندلی برای جابه جایی مسافران اربعین در نظر گرفته که نسبت به سال قبل افزایشی ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس اعلام موسوی مسافران و متقاضیان بلیت قطارهای مرتبط با سفرهای اربعین می‌تواند برای تهیه بلیت یا مطلع شدن از وضعیت قیمت‌ها با مراجعه به سایت راه‌آهن یا مراکز و سایت‌های رسمی فروش شرایط را ارزیابی کرده و از روز شنبه ۲۱ مهر ماه نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.