بهای معاملات آتی نفت برنت ۲۶ سنت (۰.۳ درصد) افزایش یافت و به ۸۴.۱۷ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه تا رکورد پایین ۸۲.۶۶ دلار عقب‌نشینی کرد، اما پس از آن با خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به تدابیر محرک اقتصادی چین که تقاضای این کشور برای نفت را افزایش خواهد داد، بهبود پیدا کرد. برنت هفته گذشته تا رکورد ۸۶.۷۴ دلار صعود کرده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۴ سنت (۰.۳ درصد) کاهش یافت و به ۷۴.۵۳ دلار در هر بشکه رسید. نفت آمریکا روز گذشته تا رکورد پایین ۷۳.۰۷ دلار عقب‌نشینی کرده بود، اما تا پایان معاملات با پنج سنت کاهش بسته شد.

طبق اظهارات منابع آگاه، صادرات نفت ایران در نخستین هفته اکتبر کاهش بیشتری پیدا کرده و چالشی را برای سایر تولید کنندگان اوپک برای جبران کمبود عرضه ایجاد کرده است.

 هفته گذشته عربستان سعودی که بزرگترین تولید کننده اوپک است، برنامه‌هایی را برای افزایش تولید به ۱۰.۷ میلیون بشکه در روز اعلام کرد.

بر اساس گزارش رویترز، از سوی دیگر شرکت‌های نفتی که در خلیج مکزیک فعالیت می‌کنند، با نزدیک شدن طوفان مایکل به ایالت‌های شرق این منطقه از جمله فلوریدا، ۱۹ درصد از تولید نفت خود را کاهش دادند.

تحلیلگران در نظرسنجی "اس اند پی گلوبال پلاتس" پیش‌بینی کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به پنجم اکتبر، به دلیل کاهش فعالیت پالایشگاهی و صادرات کمتر، ۱.۶۱ میلیون بشکه افزایش پیدا کرده است. آمار موسسه امریکن پترولیوم روز سه شنبه و آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

با این حال تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی اعلام کرد قیمت‌های نفت به دلیل نگرانی‌ها نسبت به کمبود شدید عرضه به دلیل بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران و عرضه کمتر از سوی لیبی و ونزوئلا رو به افزایش هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.