بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، در حاشیه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۷ مهر) پارلمان در تشریح نشست غیرعلنی مجلس،گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر جهادکشاورزی، معاون اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس تعزیرات حکومتی و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس با حضور نمایندگان درباره مطالب متعدد اقتصادی کشور بحث و تبادل نظر کردند.

 

وی با اشاره به بحث‌های مطرح شده درباره بسته حمایتی دولت برای اقشار آسیب‌پذیر، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰ میلیون نفر از اقشار آسیب‌پذیر که درآمد کمتر از ۳ میلیون تومان دارند، مانند برخی از کارمندان دولت، کارگران تحت پوشش تأمین اجتماعی، مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی، مشمول این امر می‌شوند.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس با اشاره به اینکه این بسته حمایتی در دو مرحله ارائه خواهد شد، افزود: ارزش ریالی بسته حمایتی در هر مرحله ۳۰۰ هزار تومان بوده و در مجموع ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مبلغ پرداختی به این اقشار خواهد بود.

نعمتی با اشاره به اینکه در نشست امروز مقرر شد کمیسیون‌های اقتصادی، کشاورزی، بودجه و صنایع مجلس جلسات متعددی با دولتمردان داشته باشند، ادامه داد: بر این اساس مباحثی در حوزه تولید، گرانی‌ها و موارد دیگر بررسی خواهد شد تا با ایجاد ارتباط نزدیک مجلس و دولت مشکلات برطرف شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.