یک روزنامه کره جنوبی امروز (چهارشنبه) گزارش داد که ژاپن به آمریکا اعلام کرده است که آماده میزبانی از دومین نشست بین واشنگتن و کره شمالی است.

روزنامه کیونگیانگ شینمون بدون اشاره به منبع خبر گزارش داد که کره شمالی واکنش مثبتی به این پیشنهاد داشته و ژاپن درحال پیش بینی محلی برای این نشست است. این درحالی است که در توکیوی یوشیده سوگا، وزیر ارشد کابینه این گزارش را رد کرد.

این روزنامه در باره انگیزه ژاپن برای میزبانی از این نشست اعلام کرد که ژاپن احتمالا به دنبال آن است که از مذاکرات شبه جزیره کره دور نماند و برای خود نقشی در این بین متصور باشد.

در این گزارش همچنین به احتمال حضور شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در نشست احتمالی بین ترامپ و کیم گزیزی زده شد.  به نظر می‌رسد آبه با حضور احتمالی در این نشست به دنبال گفتگو درباره شهروندان ژاپنی ربوده شده توسط کره شمالی در یک دهه گذشته است.

آبه که علاقمند به حل موضوع ربوده شدن شهروندان این کشور است به دنبال حضور در این مذاکرات و گفتگو با رهبر کره شمالی است. روز سه شنبه ترامپ از بررسی سه یا چهار مکان برای میزبانی نشست آتی خود با رهبر کره شمالی خبر داد و در عین حال گفت که او قصد دارد این نشست بعد از انتخابات میان دوره آمریکا در ۶ نوامبر (۱۵ آبان) برگزار شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.