به گزارش گاردین، دولت انگلیس به منظور کاهش آمار خودکشی در این کشور، شخصی را به عنوان وزیر «پیشگیری از خودکشی» انتخاب کرد.

به نظر می رسد این نخستین بار در جهان است که یک کشور وزیری را برایپیشگیری از خودکشی انتخاب می کند. ترزا می، نخست وزیر انگلیس با اعلام این خبر گفت: «جکی دویل پرایس، یکی از وزرای وزارت بهداشت انگلیس قرار است بر این لکه ننگ پایان دهد.»

نخست وزیر انگلیس در یک سخنرانی به مناسبت «روز جهانی سلامت روانی» اعلام کرد: زمانی که نخستین بار به عنوان نخست وزیر انتخاب شدم، بر روی پله های خیابان داونینگ ایستادم و متعهد شدم که با ناعدالتی های جامعه مقابله کنم. ناعدالتی هایی در خصوص افرادی که با سلامت روانی مواجه هستند وجود دارد. ما با کمک یکدیگر می توانیم آن را تغییر دهیم. ما می توانیم این لکه ننگ را که باعث شده بسیاری از مردم در سکوت رنج ببرندT از بین ببریم. ما می توانیم با تراژدی خودکشی مقابله کنیم. من درک می کنم که تأثیر خودکشی بر روی خانواده افراد و جامعه چقدر می تواند ناراحت کننده و مخرب باشد.

جکی دویل پرایس که هم اکنون به عنوان وزیر سلامت روانی، نابرابری و پیشگیری از خودکشی انتخاب شده است قرار است برنامه هایی را برای مقابله با خودکشی ارائه دهد و همچنین بررسی کند که آیا فناوری هایی برای شناسایی افرادی که در خطر خودکشی قرار دارند، وجود دارد یا خیر.

گزارشها حاکی از آن است که هر ساله حدود ۴۵۰۰ نفر در انگلیس جان خود را بر اثر خودکشی از دست می دهند و اقدام به خودکشی از جمله علل اصلی مرگ در مردان زیر ۴۵ سال در این کشور محسوب می شود. پیش از این هم داده های دفتر آمار ملی نشان داد خودکشی در میان نوجوانان انگلیس و ولز از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ با ۶۷ درصد افزایش همراه بوده است. در سال ۲۰۱۰ تعداد نوجوانانی که دست به خودکشی زده بودند ۱۱۲ نفر بود. این در حالی است که در سال گذشته میلادی ۱۸۷ نوجوان زیر ۱۹ سال دست به خودکشی زدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.