ابراهیم قربان‌زاده صبح امروز در نشست تشریح اقدامات اخیر پلیس فتا در خصوص متلاشی شدن باندهای جعل و کلاهبرداری که در ساختمان پلیس فتا خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: با هماهنگی و پیگیری شبانه‌روزی همکاران در پلیس فتا موفق به انهدام سه باند تهیه و توزیع مدارک آموزشی در مقاطع دیپلم تا دکترا شده‌ایم.

وی افزود: در پرونده فوق سه موسسه شامل پژوهشکده علوم وفنون آفاق خوارزمی، آفرینش تفکر و شرکت خصوصی پانا اقدام به جعل هزار و 70 مدرک تحصیلی تقلبی از مقاطع  دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا کرده و این مدارک از 250 هزار تومان تا هشت ملیون تومان هزینه داشتند.

سرپرست فرماندهی انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 176 عامل توزیع داروهای تقلبی و غیرمجاز فعال در فضای مجازی در مشهد که اقدام به تبلیغ و فروش داروها و اقلام پزشکی کرده نیز دستگیر شده‌اند.

قربان‌زاده در خصوص مهم‌ترین اقدامات پلیس فتا در یک سال اخیر، بیان کرد: از جمله اقدامات پلیس فتا استان می‌توان به دستگیری عامل احتکار اقلام خوراکی بهداشتی غیر مجاز، دستگیری عامل استفاده از لگوی صداوسیما، دستگیری عاملان کانال مستهجن پارک ملت مشهد و انهدام بانک بزرگ مکالمه تلفنی اشاره کرد.

وی ادامه داد: 48 درصد جرایم سایبری مربوط به کلاهبرداری است و ما شاهد  افزایش 12 درصدی کشفیات جرایم خشن، افزایش 23 درصدی کشفیات مواد مخدر و افزایش  7 درصدی کشف سلاح هستیم.

سرپرست فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: 2 هزار و 70 میلیارد ریال کالای قاچاق و احتکاری طی یک سال اخیر در سطح استان کشف و ضبط شده است.

وی در خصوص اقدامات پلیس در برخورد با متخلفان بازار ارز، بیان کرد: در فضای حقیقی عده‌ای شناسایی و دستگیر شده و در فضای مجازی نیز در حال شناسایی افراد هستیم.  

قربان‌زاده در خصوص پرونده سکه ثامن، گفت: یک سری اقدامات پیش‌دستانه در استان انجام گرفته و با تلاش شبانه‌روزی همکاران اولین نفراتی که در این زمینه فعالیت داشته و عاملین اصلی این پرونده شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: دو نفر از متهمین دستگیر شده در مشهد بوده و این دستگیری در ایام عاشورای حسینی انجام و 90 میلیون ریال توقیف شده و در این راستا اقدامات دیگری نیز در سایر استان‌ها نیز انجام شده و یکی از متهمین نیز به خارج از ایران فرار کرده بود که شناسایی و دستگیر و به ایران بازگردانده شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.