سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه از رژیم صهیونیستی خواست که به قطعنامه های سازمان ملل چه در زمینه مبارزه با تروریسم و چه اوضاع بلندی های جولان پایبند باشد.

وی درباره نشست آتی میان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدون  اینکه به تاریخ این دیدار اشاره ای کند، گفت: مقدمات این دیدار پس از آنکه چنین پیشنهادی از سوی اسرائیلی ها صورت گیرد، در سطح کرملین انجام می شود.

درباره موضع روسیه درباره جدیدترین مواضع نتانیاهو درباره بلندی های جولان نیز بیان کرد: اوضاع بلندی های جولان در قطعنامه های شورای امنیت مشخص شده است و هر گونه تغییری در اوضاع این بلندی ها به مثابه نقض قطعنامه های بین المللی است. امیدواریم که همه طرفها از جمله اسرائیلی ها به قطعنامه ۲۲۵۴ و رهایی سوریه از تروریسم در کوتاه ترین زمان ممکن پایبند باشند.

وزیر خارجه روسیه گفت: غلبه بر تهدیدات تروریستی اولویت اصلی است.

لاوروف در ادامه درباره توافق میان روسیه و ترکیه درباره ادلب نیز اعلام کرد: اطلاعاتی که به روسیه رسیده، گواه پایبندی کامل به توافق میان روسیه و ترکیه درباره منطقه عاری از سلاح در ادلب است. مسئولیت بزرگ در این زمینه را طرف ترکیه ای دارد. مهلت مشخص شده برای تشکیل مناطق عاری از سلاح در ادلب روز ۱۵ ماه جاری به پایان می رسد اما یک یا دو روز زیاد مهم نیست و مهم کیفیت کار است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.