رحیم شهرتی‌فر ـ معاون سیاسی و امنیتی استاندار نخستین فردی بود که ضمن تایید وقوع این حادثه از امدادرسانی نیروها خبر داد.

 

سرهنگ نادر رحمانی ـ رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور در مورد جزئیات واژگونی اتوبوس در تبریز اظهار کرد: یک دستگاه اتوبوس مربوط به سرویس دانش‌آموزی دبیرستان دخترانه در کلیومتر ۱۰ محور بستان‌آباد - تبریز در آزادراه زنجان - تبریز واژگون شد و بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که این تصادف به علت تخطی از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده بوده است.

 

*اعزام نیروهای هلال‌احمر

 

شاهین فتحی ـ معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: سه تیم عملیاتی و یک تیم واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر برای رسیدگی به وضعیت حادثه دیدگان به محل اعزام شدند.

 

*اعزام آتش‌نشانان از دو ایستگاه

 

هادی بدری ـ جانشین مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تبریز افزود: حوالی ساعت ۱۴ امروز با اعلام واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل مسافر در اتوبان پیامبر اعظم به سامانه ۱۲۵، گروه‌های نجات ایستگاه‌های شماره پنج و هشت سریعا جهت امدادرسانی به محل حادثه اعزام شدند.

 

وی عنوان کرد: آتش‌نشانان بلافاصله پس از حضور و اطلاع از محبوس شدن دو نفر، با استفاده از تجهیزات امداد و نجات و دسترسی سریع و ایمن به گرفتارشدگان، هر سه نفر را سریعا رهاسازی و جهت بررسی‌های اولیه در اختیار عوامل اورژانس قرار دادند.

 

بدری متذکر شد: تعدادی از مسافران اتوبوس نیز دچار مصدومیت شده بودند که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان‌های امام رضا (ع)، سینا و شهدای تبریز منتقل شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.