سرلشکر محمد باقری امروز (۱۹ مهر) در حاشیه بازدید از ستاد فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با تبریک هفته نیروی انتظامی، از ارتقاء تجهیزات کمی و کیفی این نیرو خبر داد و افزود: رویکرد تجهیز نیروی انتظامی در کنار رویکرد جذب عناصر انقلابی و مومن در دستور کار قرار دارد و ارتقاء کیفی نیروها و ارتقاء تجهیزات چه به لحاظ کیفی و چه کمی با سرعت خوبی در حال انجام است.

باقری به رشد سریع امکانات و فناوری بویژه در حوزه فضای سایبری اشاره کرد و افزود: این امر می طلبد که کارها و اقدامات در حوزه تجهیزات مرزبابی، اطلاعاتی و انتظامی سرعت بیشتری بگیرد، البته نسبت به گذشته پیشرفت های خوبی داشته‌ایم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری دشمن در بحث جنگ نرم، گفت: کشور هم اکنون با تهاجم سنگین دشمن در بحث جنگ نرم مواجه است، چرا که هر جا دشمن احساس می‌کند از طریق راه‌های نظامی سخت به نتیجه نمی‌رسد و حاضر نیست تلفات بدهد، سرمایه گذاری خود را در بخش‌های جاسوسی و اطلاعاتی و امنیتی افزایش می‌دهد.

وی افزود: علاوه بر این فعالیت‌های نرم فرهنگی که مبانی دینی و اعتقادی مردم و جوانان را مورد هدف قرار می‌دهد در دستور کار دشمن قرار دارد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح به مسئولیت سنگین انتظامی کشور در بحث مقابله با جنگ نرم دشمن اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی هم در بحث مقابله با اقدامات جاسوسی و اطلاعاتی و هم در بحث مقابله با تهاجم نرم و بحث امربه معروف و نهی از منکر وظیفه سنگینی بر دوش دارد و سرمایه گذاری‌ها و اقدامات خوبی هم در این حوزه انجام داده است.

باقری با اشاره به اقدامات پژوهشی بسیار در این زمینه گفت: علاوه بر این نظرسنجی‌های خوبی در نیروی انتظامی صورت گرفته و نیازهای جامعه و جوانان احصا شده و فعالیت‌های فرهنگی و مشاوره‌ای خوبی در نیروی انتظامی در کنار تمام مسئولیت‌های سنگین در حال انجام است.

وی تاکید کرد: به هر حال مبارزه سنگینی پیش رو داریم و امیدواریم در آینده بیش از گذشته فعالیت‌های مثمرثمر را در نیروی انتظامی شاهد باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.