شهریار حیدری در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان ضمن تائید خبر کسر ۱۰۷ هزار تومان از هزینه ویزای زائران اربعین حسینی گفت: با موافقت رئیس جمهور و با پیشنهاد ستاد مرکزی اربعین حسینی و همچنین با همکاری بانک مرکزی هزینه ویزا مشمول ۳۵ درصد تخفیف شد و نهایتا جمع کل هزینه‌ ویزای اربعین به ۲۳۴ هزار ۸۷۵ تومان کاهش یافت و از امروز در سامانه سماح اعمال می‌شود. مابه التفاوت پرداختی زائرانی که قبلا در سامانه ثبت نام کرده بودند بعد از پایان مراسم اربعین به آن‌ها بازگردانده می‌شود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: هزینه ویزا ابتدا ۳۷۶ هزار تومان در مرحله بعد به ۳۷۱ هزار ۸۸۰ تومان کاهش یافت و سپس به ۳۶۶ هزار تومان و اکنون به ۲۳۴ هزار تومان کاهش یافت.

ثبت نام ۳۲۰ نفر در سامانه سماح/ صدور ۲۱۰ هزار روادید

دبیر ستاد اربعین درباره آخرین آمار از ثبت نام در سامانه سماح گفت: تا امروز ۳۲۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام و ۲۱۰ هزار نفر روادید دریافت کرده اند.

وی اظهار داشت: زائران اگر زمان را رعایت کنند و به روزای آخر موکول نکنند با مشکل دریافت روادید مواجه نمی‌شوند. زائران برای گرفتن ویزا به مراکز غیر مجاز و یا مراکزی که زیر نظر سامانه سماح نیستند مراجعه نکنند.

حیدری بیان داشت: مبلغی به عنوان دینار به هنوان ارز همراه به زائران یا در داخل ایران و یا در عراق پرداخت می‌شود و میزان آن ظرف شنبه تا یک شنبه اطلاع رسانی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.