سردار احمدعلی گودرزی فرمانده نیروی انتظامی فارس بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از افراد مسن و سرقت طلاجات از سوی افرادی ناشناس با خودرو‌های پژو پارس، سمند و تیبا، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی و تحقیق از مالباختگان مشخص شد اعضای باند سارقان حرفه‌ای با استفاده از خودرو سواری و چهره‌ای موجه با لهجه عربی و در پوشش افراد خیر به بهانه اینکه مقادیری لباس و وجه نقد تهیه کرده اند و آنان را به افراد نیازمند بدهند اعتماد افراد را جلب و همچنین به بهانه اینکه می‌خواهند طلا برای همسر خود خریداری کنند، درخواست مشاهده طلاجات مورد استفاده بانوان را می‌کردند و سریعا از غفلت مالباختگان سوء استفاده و اقدام به سرقت طلاجات آنان می‌کردند.

این مقام انتظامی گفت: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی متوجه شدند سارقان پس از سرقت به شهر ری متواری و خود را از دید پلیس مخفی کرده اند.

سردار گودرزی تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی پس از گرفتن نیابت قضائی به شهر ری اعزام و در یک عملیات موفق پلیسی موفق شدند هر ۹ نفر سارق طلاجات که اعضای یک باند بودند را دستگیر و به استان فارس انتقال دهند.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با بیان اینکه این سارقان حرفه‌ای در بازجویی فنی و تخصصی و مواجه شدن با ادله و مستدات پلیس، به ۵۰ فقره سرقت در شیراز اقرار کردند، اظهار کرد: متهمان تحویل مراجع قضائی و از ان طریق روانه زندان شدند.

سردار گودرزی از شهروندان خواست کسانی که به این شیوه مورد دستبرد قرار گرفته اند برای شناسایی و طرح شکایت به پلیس آگاهی جنوب واقع در بلوار رازی مراجعه کنند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.