ادن هازاردستاره تیم ملی بلژیک و باشگاه چلسی معتقد است لوکا مودریچ ستاره تیم ملی کرواسی و باشگاه رئئال مادرید شایستگی کسب توپ طلای امسال را دارد. 

مودریچ ۳۳ ساله که فصل گذشته  با رئال به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا دست یافت و سپس در جام جهانی ۲۰۱۸ با تیم ملی کرواسی به عنوان نایب قهرمانی جهان رسید و به عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شد،بخت اصلی کسب جایزه توپ طلا و پایان بخشیدن به دوران سلطه مسی-رونالدو محسوب می شود.

هازارد مهاجم آبی پوشان لندنی هم که در جام جهانی عملکرد خوبی داشت و در هشت بازی اخیر این تیم هفت گل زده و سه پاس گل داده است ، تاکید دارد که مودریچ شایسته کسب توپ طلای امسال است.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: " فکر نمی کنم من برنده توپ طلا شوم . به نظر من، مودریچ شایسته کسب این جایزه است."

"سه ، چهار بازیکن شانس دارند. من می توانم رافائل واران [مدافع رئال مادرید و فرانسه] را نام ببرم ، زیرا او نیز  موفقیت های زیادی داشت. بگذارید صادق باشم، من هم ممکن است این جایزه را ببرم."

"اما به طور جدی، من فکر می کنم که مودریچ برنده خواهد شد. این پاداشی برای فصل شگفت انگیز او در لیگ قهرمانان و فینال جام جهانی خواهد بود."

رونالدو و مسی از سال ۲۰۰۸ هریک با کسب ۵ توپ طلا بر این عنوان سلطه داشتند، اما پیروزی مودریچ به سلطه ده ساله آنها بر این جایزه معتبر پایان خواهد داد.

شورایی از روزنامه نگاران برنده توپ طلا را که اولین بار در سال ۱۹۵۶ تاسیس شد، انتخاب می کند و در سال جاری برای اولین بار جایزه ای نیز به زنان اختصاص خواهد داد.

این جایزه از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ با جایزه بهترین بازیکن سال فیفا ادغام شد و توپ طلای فیفا را به وجود آورد. اما در سال ۲۰۱۶ به مجله فرانس فوتبال بازگشت و فیفا جوایز بهترین ها( The Best awards) را تاسیس کرد.

سر استنلی متیوز نخستین توپ طلا را در سال ۱۹۵۶ به دست آورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.