هیل گزارش داد، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در جریان سخنرانی در اووینگسویل واقع در ایالت کنتاکی گفت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با شیوه‌ای که درباره مردم صحبت می‌کند، مردم را به سخره می‌گیرد و به طور ناعادلانه از رقبا و دشمنان انتقاد می‌کند در حقیقت در حال از بین بردن ارزش‌های آمریکایی است.

وی افزود: باید به شما بگویم که به نظر من نوعی جنون و دیوانگی در روش ترامپ وجود دارد چراکه او می‌خواهد شما را با خودش به سوراخ موش بکشاند.

این اظهارات بایدن در حالی مطرح شد که وی در تلاش است تا برای امی مک‌گریث، نامزد دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان رای جمع کند.

مک‌گریث با چالش بسیار جدی از جانب اندی بار، نامزد جمهوری‌خواهان که از سال ۲۰۱۳ میلادی نماینده منطقه ششم کنتاکی بوده، مواجه است.

بایدن گفت: به نظر من ما نمی‌توانیم ریاست جمهوری را به دست آوریم مگر آنکه مجددا رای رای دهندگان طبقه کارگر را که پیشتر به ما رای می‌دادند به دست آوریم. به نظر من پیشنهادات ترامپ به چنین رای دهندگانی بسیار محدود شده است.

وی افزود: ارزش ترامپ در حال حاضر بسیار پایین آمده و به نظر من آنها در تلاشند تا با سپر بلا کردن فرد دیگری بر ناکامی‌ها و ناامیدی‌های خود سرپوش می‌گذارند. اینکه می‌گویند شما به خاطر مهاجران شغل خود را از دست داده‌اید و هویت‌تان تهدید شده روشی بسیار قدیمی است.

بایدن گفت: من به اوضاع نگاه می‌کنم و این سوال برایم پیش می‌آید که ترامپ چقدر دیگر مشکل و بدبختی برای ما به وجود خواهد آورد تا بتواند اکثریت را حفظ کند.

بایدن که به عنوان یکی از نامزدهای پیشتاز بالقوه برای حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ میلادی تلقی می‌شد روز چهارشنبه اعلام کرد که در حال حاضر نمی‌خواهد از جانب حزبش برای انتخابات ریاست‌جمهوری آتی نامزد شود.

بایدن همچنین به غرب نسبت به خطر روسیه هشدار داد و گفت: هدف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بازگرداندن اتحاد جماهیر شوروی نیست بلکه نابودی ناتو و اتحادیه اروپاست.

وی گفت: غرب باید به خطری که روسیه ایجاد می‌کند آگاه باشد. روس‌ها از هر راهی برای نابودی ثبات و دشمن‌تراشی استفاده می‌کنند.

بایدن اظهار داشت:‌ به نظر من هدف اصلی پوتین نابودی ناتو و اتحادیه اروپاست. پوتین ترجیح می‌دهد با کشورها به صورت جداگانه تعامل کند تا بر آنها اعمال فشار کند او نمی‌خواهد با غرب دموکرات متحد تعامل داشته باشد.

بایدن در اشاره به اظهارات ترامپ درباره پرداخت هزینه بیشتر برای دفاع باج‌خواهی از ناتو به بهانه حمایت را مورد انتقاد قرار داد

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.