خبرگزاری فرانسه گزارش داد، چالش‌های فناوری‌های مدرن را که از سوی چین و روسیه مطرح می‌شود فراموش کنید. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) حالا با یک تهدید فزاینده در حوزه امنیت ملی مواجه است که فائق آمدن بر آن بسیار دشوار به نظر می‌رسد: بحران اضافه‌وزن در آمریکا.

معضلی که پنتاگون را برای جذب نیرو به دردسر انداخت

بر اساس یک مطالعه جدید که هفته گذشته منتشر شد، حدود یک‌سوم از آمریکایی‌های جوان برای پیوستن به پنتاگون بیش از اندازه اضافه‌وزن دارند؛ آماری نگران‌کننده برای مقامات نظامی که همین حالا هم با چالش‌های استخدام دست به گریبانند.

"شورای آمریکای پرقدرت" در گزارش جدید خود در این خصوص آورده است: «اضافه‌وزن مدت‌هاست سلامت جامعه ما را تهدید می‌کند. درحالی‌که این اپیدمی گسترش می‌یابد، اضافه‌وزن همچنین تهدیدی برای امنیت ملی ما محسوب می‌شود.»

ارتش آمریکا ماه گذشته اعلام کرد در سال ۲۰۱۸ نمی‌تواند هدف خود را در استخدام ۷۶ هزار و ۵۰۰ نیروی جدید محقق کند. پنتاگون با معضل استخدام ۶۵۰۰ سرباز کمتر مواجه است، و از سال ۲۰۰۵ این نخستین بار است که ارتش از استخدام نیروی مورد نیاز خود عاجز می‌ماند.

بنا بر اعلام وزارت دفاع آمریکا، اضافه‌وزن یکی از مهم‌ترین دلایلی است که به ۷۱ درصد از جوانان ۱۷ تا ۲۴ ساله اجازه حضور در پنتاگون را نمی‌دهد.

این مطالعه که "ناسالم و نا‌آماده" نام دارد می‌افزاید: «با در نظر گرفتن درصد بالای جوانان آمریکایی که برای خدمت اضافه‌وزن شدیدی دارند، چالش‌های استخدام ادامه خواهد یافت مگر آن که اقداماتی برای تشویق الگوی زندگی سالم از آغاز دوران جوانی در دستور کار قرار گیرد.»

عواملی نظیر سابقه مصرف مواد مخدر و نبود سوابق مورد نیاز تحصیلی نیز بر استخدام نیرو در پنتاگون تأثیرگذار هستند.

این گزارش که گروهی از ژنرال‌ها و دریاسالاران بازنشسته آن را تهیه کرده اند خاطرنشان می‌کند معضل اضافه‌وزن یک نگرانی ویژه به شمار می‌رود؛ چرا که در زمانی به اوج خود رسیده است که جوانان کمتری برای پیوستن به ارتش علاقه نشان می‌دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.