براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در ۲۴ ساعت آینده در سواحل دریای خزر ابرناکی همراه با بارش باران و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در استان‌های واقع در غرب، شمال غرب، مرکز و بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق در استان کرمان، ابرناکی، بارش باران و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

روزهای یکشنبه و دوشنبه بارش در سواحل دریای خزر تضعیف می‌شود و در سایر مناطقی که ذکر شد ادامه دارد و روز دوشنبه گستره بارش‌ها علاوه بر مناطق یاد شده، به بخش‌هایی از شرق کشور نیز کشیده خواهد شد.

روزهای یکشنبه و دوشنبه وزش باد، گاهی گرد و خاک در جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.

 

‌آسمان تهران روز یکشنبه نیمه ابری گاهی ابری همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۳ و ۱۳ درجه خواهد بود.

فردا اهواز با بیشینه دمای ۳۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد و بجنورد با کمینه دمای ۴ درجه بالای صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی ۹۸-۹۷ (یکم مهرماه ۹۷) تا روز ۱۴ مهرماه سال زراعی جاری ۲.۹ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۶ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۵۱.۵ درصد کمتر از سال گذشته است.

همچنین میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲.۲ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۳۰.۸ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته دوم سال زراعی متعلق به منطقه رودسر در استان گیلان به میزان ۳۱۶.۹ میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه کشور در این مدت، مهران و آبادان در استان خوزستان به میزان ۴۴.۴درجه سلسیوس و خنک‌ترین منطقه لاله‌زار در استان کرمان به میزان ۴.۲ درجه سلسیوس بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.