به گزارش روسیا الیوم، حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی، نخست‌وزیر سابق قطر از مسئولان عربستانی خواست تا درخصوص سیاست داخلی و خارجی کشورشان تجدیدنظر کنند.

وی عنوان داشت: مدیریت کشور ایجاب می‌کند که کشور با یک دست ساخته نشود و با دست دیگر ویران گردد.

بن جاسم عنوان داشت: من همچون گذشته این آرزو را دارم که برادران در عربستان در چگونگی تعاملشان با مسائل داخلی و خارجی تجدیدنظر کرده و با روشی رفتار کنند که خردمندی و مسئولیت‌پذیری بر آن حکمفرما باشد.

وی تاکید کرد که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به عربستان نیاز دارند و وی خواهان این است که هیچ بدی‌ به عربستان نرسد.

نخست‌وزیر سابق قطر با بیان اینکه ثبات عربستان به منزله ثبات منطقه است، گفت: اما آنها عکس این امر را برای کشور من آرزو می‌کنند.

وی افزود: بعد از چهار سال (از جنگ یمن) می‌خواهم بگویم که مسئولان باید با خود فکر کنند که چه چیزی به دست آورده و چه چیزی از دست داده‌اند و باید بازنگری داخلی و خارجی در سیاست برادران صورت بگیرد. این مساله عیب ندارد که مسئولی در اشتباهات خود تجدیدنظر کند اما مساله عیب‌دار لجاجت داشتن و ادامه دادن به اشتباهات است. من نمی‌خواهم که برادر بزرگ ما به دلیل برخی از سیاست‌های نسنجیده مورد باج‌خواهی قرار بگیرد.

این اظهارات در حالی مطرح گشته که عربستان با فشارهای بسیاری برای برملا کردن حقیقت ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستانی مواجه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.