القدس العربی گزارش داد، الیزا بنون، سفیر رژیم صهیونیستی در پاریس در این نامه از شبکه ماهواره‌ای و تلویزیون فرانسه خواست برنامه‌ای که به موضوع زخمی‌های فلسطینی عملیات نظامی این رژیم در نوار غزه می پردازد و از شبکه دو تلویزیون فرانسه نیز پخش می‌شود را متوقف کنند.

 

در این گزارش که در قالب برنامه مشهوری به نام "فرستاده ویژه‌" پخش می‌شود به موضوع هزاران فلسطینی پرداخته می‌شود که در راهپیمایی‌های بازگشت در اثر تیراندازی اشغالگران به آنها زخمی شدند.  

 

با این حال این شبکه ماهواره‌ای به درخواست سفیر رژیم صهیونیستی برای تعلیق در پخش این برنامه و یا دادن حقی به این رژیم برای پاسخ به گزارش یاد شده پاسخی نداده و این برنامه را پخش کرد.

 

بنون مدعی شده بود: این گزارش به نفرت و دشمنی علیه اسرائیل دامن می زند و می‌تواند پیامدهای منفی مستقیمی برای یهودیان فرانسه داشته باشند.

 

در این گزارش که عصر پنجشنبه‌ از شبکه دو تلویزیون فرانسه پخش شد به جزئیات استفاده نیروهای اسرائیلی از گلوله جنگی علیه تظاهر کنندگان فلسطینی که قصد عبور از دیوار حائل را داشتند و یا در نزدیکی آن جمع شده بودند، پرداخته شده است.

در این برنامه تلویزیون نشان داده شد که تیراندازی به سوی تظاهر کنندگان فلسطینی که به صورت دوره‌ای هر جمعه‌ در نزدیکی مرزهای نوار غزه با اراضی اشغالی جمع می‌شوند، منجر به شهادت ۱۴۰ تن و زخمی شدن چهار هزار و ۵۰۰ تن دیگر از ابتدای آغاز راهپیمایی‌ها در مارس گذشته شده است.

 

پخش این برنامه جنجال گسترده‌ای ایجاد کرد. سخنگوی سفارت رژیم صهیونیستی در پاریس، گفت‌: این اولین باری است که ما چنین درخواستی را از تلویزیون فرانسه داشته‌ایم و علت آن هم گمراه سازی و هدفی است که این برنامه دنبال می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.