داون نیوز گزارش داد، سازمان‌های امنیتی پاکستان با مشاهده تراکنش ۳ میلیارد روپیه‌ای (حدود ۲۵ میلیون دلار) در حساب یک راننده سه‌چرخه، وی را جهت بازجویی احضار کردند.

«محمد رشید» که در شهر کراچی با سه‌چرخه خود روزانه مسافران را از خیابانی به خیابان دیگر جابه‌جا می‌کند وقتی شنید که در حساب او بیش از ۳ میلیارد روپیه موجود است با تعجب اعلام کرد که سطح پائین درآمد او باعث شده تا قوت روزانه خانواده‌اش را نیز به‌زحمت تأمین کند.

معمای مرموز میلیاردر شدن یک‌شبه افراد فقیر در پاکستان

وی گفت: تنها حساب بانکی‌ای که دارم متعلق به 14 سال پیش است که 15 روز در یک اداره خصوصی کار کردم و آنها از من خواستند تا برای واریز حقوق حساب بانکی باز کنم.محمد رشید افزود: حتی به‌خاطر ندارم که نام آن اداره چه بود ولی می‌توانم آدرس تقریبی آن را به‌یاد بیاورم.

تمرکز رسانه‌ها بر سخنان محمد رشید پس از آن افزایش یافت که هفته گذشته نیز موجودی مالی یک فالوده‌فروش دوره‌گرد در شهر کراچی به‌صورت ناگهانی از مرز ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون روپیه گذشت و نکته جالب اینکه او نیز از وجود چنین رقم هنگفتی در حساب خود بی‌خبر بود.وی در بازجویی‌ها اعلام کرد در خانه اجاره‌ای بسیار کوچک زندگی می‌کند و از طریق فروش فالوده روزگار می‌گذراند.

پیش‌تر از او یک راننده تاکسی نیز ناگهان متوجه وجود بیش از ۵۰ میلیون روپیه در حساب خود شد که نمی‌دانست از کجا آمده است.

اینک سازمان‌های امنیتی پاکستان بر این باورند که برخی افراد ذی‌نفوذ از حساب‌هایی که بلااستفاده هستند به‌سود خود استفاده کرده و ممکن است از طریق آنها دست به اختلاس‌های کلان بزنند تا خود گرفتار نشوند.

معمای کشف تراکنش‌های سنگین مالی در حساب افراد نیازمند همچنان ادامه دارد و دستگاه قضایی پاکستان با جدیت پیگیری این پرونده را به‌عهده گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.