&#۳۹;القدس العربی&#۳۹; گزارش داد، عربستان در حال مقدمه چینی برای رهایی از ماجرای ربوده شدن &#۳۹;جمال خاشقچی &#۳۹;روزنامه نگار منتقد سعودی است.

در همین راستا پایگاه اطلاع رسانی &#۳۹;ایلاف&#۳۹; وابسته به عربستان سعودی امروز سه شنبه اعلام کرد : طبق اطلاعاتی موثق، مقامات سعودی می خواهند برخی از مظنونان ماجرای خاشقچی را که رسانه های ترکی نام آن ها را فاش کرده بودند، فراخوانند.

این پایگاه خبری تاکید کرد که ریاض می خواهد برای تحقیق های بیشتر مظنونان به دست داشتن در ربوده شدن و قتل خاشقچی را فراخواند.

پیش تر هم پادشاه عربستان دستور داده بود که تحقیقات لازم در خصوص ربوده شدن و قتل خاشقچی به عمل آید.

شایان ذکر است پایگاه خبری &#۳۹;سی ان ان &#۳۹; دیروز دوشنبه در خبری فوری و به نقل از دو منبع آگاه تاکید کرد: عربستان سعودی در حال زمینه چینی برای پذیرش قتل خاشقچی است.

سی ان ان در ادامه افزود: به نظر می رسد مقامات سعودی در آخر با این ادعا که قتل خاشقچی بدون اجازه دولت عربستان صورت گرفته، مجرمان را مجازات کند.

شبکه خبری &#۳۹;الجزیره&#۳۹; هم در خبری فوری اعلام کرد: با وجود تلاش برای پاک کردن ردپاها، نتایج اولیه بررسی ها در کنسولگری ترکیه به روشنی نشان می دهد که خاشقچی به قتل رسیده است.

به گزارش ایرنا، خاشقچی از دوم اکتبر (۱۰مهر) پس از مراجعه به ساختمان کنسولگری عربستان در شهر استانبول ناپدید شده است.

برخی منابع غیر رسمی خبری اعلام کرده اند که خاشقچی توسط ماموران سرویس امنیتی سعودی پس از شکنجه در کنسولگری عربستان به قتل رسیده است.

خاشقچی ۵۹ ساله، بعد از انتخاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرد و به آمریکا رفت. وی در مقالاتی که در روزنامه &#۳۹;واشنگتن پست&#۳۹; نوشته بود، از جنگ عربستان در یمن، بحران اقتصادی با کانادا و دستگیری مدافعان حقوق زنان عربستان انتقاد کرده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.