به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) هنگام بازدید از اطراف منطقه نوار غزه در جمع خبرنگاران بار دیگر بر مخالفت تل‌آویو با درخواست جنبش حماس برای لغو محاصره نوار غزه تاکید و به لزوم اجرای حمله نظامی شدید علیه این جنبش اشاره کرد.

لیبرمن مدعی شد، لغو محاصره نوار غزه تنها یک معنی دارد و آن هم دستیابی آزاد به اسلحه و آوردن اعضای حزب الله به نوار غزه است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه بازهم مدعی شد: ما از تمامی گزینه‌ها استفاده کردیم، ما باید حمله قدرتمندی را علیه حماس انجام دهیم، این تنها راه برای بازگرداندن آرامش است حتی اگر این کار به درگیری همه جانبه منجر شود.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی طی چند روز گذشته در نشست‌های متعددی به بررسی تحولات نوار غزه پرداخت و در واکنش به اعتراضات فلسطینی‌ها نسبت به محاصره این منطقه، تحریم‌های بیشتری از جمله جلوگیری از انتقال سوخت به نوار غزه را علیه ساکنان این منطقه اعمال کرد.

این مسؤول اسرائیلی اعتراضات چند روز اخیر فلسطینی‌ها در نزدیکی مرزهای نوار غزه را برای مدت طولانی "بی‌سابقه" توصیف کرد.

لیبرمن افزود: همه به این نتیجه رسیدند که وضعیت جنوب (نوار غزه) به شکلی که امروز در جریان است، نمی‌تواند ادامه یابد و ما برای پذیرش این سطح از خشونت که هر هفته می‌بینیم، آماده نیستیم.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ادامه داد: ما از تمامی گزینه‌ها و احتمالات استفاده کردیم و اکنون زمان مناسبی برای تصمیم‌گیری است، موضع من کاملا روشن است، باید حمله قدرتمندی علیه حماس انجام شود.

این مسؤول اسرائیل روز دوشنبه نیز در کنفرانس روزنامه عبری زبان معاریو اظهارات مشابهی داشت.

حماس برای ایجاد راهی جهت رسیدن به آرامش در نوار غزه، لغو محاصره ۱۲ ساله رژیم صهیونیستی علیه این منطقه را خواستار است.

پیش از این نهادهای فلسطینی، اسرائیلی و بین‌المللی متعددی نسبت به وخامت شرایط انسانی در نوار غزه  در پی محاصره چند ساله این منطقه هشدار داده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.