به گزارش شبکه خبری الجزیره، یک منبع در دفتر دادستان ترکیه به این رسانه گفته است: نمونه هایی که در اقامتگاه سرکنسول عربستان به دست آوردیم با نمونه ها به دست آمده در ساختمان کنسولگری این کشور مطابقت دارد.

این منبع افزوده است: محققان خواستار ارسال نمونه خونی جمال خاشقچی از آمریکا شدند که پیش از سفر به ترکیه در این کشور زندگی می کرد.

براساس این گزارش، نمونه های به دست آمده از کنسولگری عربستان حاکی از کشته شدن خاشقچی در کنسولگری دارد.

پلیس ترکیه برای بازرسی از اقامتگاه سرکنسول عربستان از سگ های پلیس استفاده کرد و به دقت اقامتگاه و اطراف این محل را بازرسی کرد.

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد: محققان و بازرسان اقامتگاه سرکنسول عربستان را ترک کردند.

به گزارش رسانه های ترکیه، یک تیم ۳۰ نفره تخصصی پلیس ترکیه شامل کارشناسان جنایی و کشف جرم به همراه تیم اعزامی ۱۱ نفره عربستان سعودی در اقامتگاه سرکنسول عربستان حضور داشتند و از این محل بازرسی فنی کردند.

اقامتگاه سرکنسول عربستان سعودی در استانبول که در ۳۰۰ متری کنسولگری واقع شده و یکی از محل های مشکوک برای تعیین سرنوشت خاشقچی به شمار می رود، قرار بود روز گذشته مورد بازرسی قرار گیرد که برنامه بازرسی این مکان لغو شد.

ساختمان سرکنسولگری عربستان سعودی در استانبول هم در دو شب پیاپی طی دیشب و پریشب توسط کارشناسان تخصصی و فنی پلیس ترکیه مورد تفتیش و بازرسی قرار گرفت.

خاشقچی در ۲ اکتبر (۱۰ مهر) پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد و مقام های غیر رسمی ترکیه اعلام کردند که وی در داخل ساختمان به دستور مقام های سعودی به قتل رسیده است.

روزنامه &#۳۹;واشنگتن پست&#۳۹; نیز نوشته که تصاویر ویدئویی و صدای ضبط شده ای موجود است که اثبات می کند خاشقچی پس از شکنجه، کشته شده است.

خاشقچی که پس از انتصاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرد و به آمریکا رفت، در روزهای اخیر قصد ازدواج با یک زن تبعه ترکیه را داشت و برای طی کردن مراحل ثبت ازدواج خود مجبور به مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول شده بود.

همه مدارک و شواهد ادعا شده در رسانه های ترکیه نشان می دهد که نزدیکان محمدبن سلمان که از طرف او به استانبول اعزام شده بودند، عامل قتل خاشقچی هستند و ادعای آل سعود در قتل این روزنامه نگار کذب است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.