ترامپ چهارشنبه شب در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید همچنین این ادعا را تکذیب کرد که دولت آمریکا تلاش می کند به رهبران عربستان در موضوع خاشقچی پوشش حمایتی بدهد.

وی افزود: من فقط می خواهم بفهمم که چه روی داده است ؛ به هیچ وجه (به عربستان) پوشش نمی دهم. 

رئیس جمهوری آمریکا خاطر نشان کرد که در انتظار گزارش کاملی از سوی مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا بعد از بازگشت او از سفر به عربستان به ترکیه است . 

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا به دنبال مدارک صوتی و تصویری ادعایی ترکیه است، گفت: ما درخواست ارائه این مدارک را داده ایم اگر چنین مدارکی وجود داشته باشد؛ هنوز اطمینان ندارم که چنین مدارکی وجود داشته باشد ؛ شاید هم باشد . 

وی افزود: بعد از بازگشت پمپئو گزارش کاملی خواهم داشت و اولین سوال من هم همین خواهد بود (که مدارک صوتی و تصویری واقعا وجود دارد یا نه ؟ ) 

نیویورک تایمز گزارش داده است که مقامات ترکیه گفته اند مدارک ضبط شده ای از قتل خاشقچی در کنسولگری عربستان دارند. 

ترامپ رئیس جمهوری آمریکا همچنین ادعا کرد که واشنگتن برای مقابله با تروریسم، به عربستان نیاز دارد. ترامپ ابراز امیدواری کرد که آل سعود دخالتی در ناپدید شدن روزنامه نگار سعودی نداشته باشند. 

این در حالی است که فشارها بر عربستان برای پاسخگویی درباره مساله ناپدید شدن و قتل احتمالی خاشقچی افزایش یافته است. 

خاشقچی روزنامه نگاری سعودی بود که ۱۰ مهر ماه پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. 

برخی منابع در ترکیه گفته اند که وی در داخل ساختمان به دستور مقام های سعودی به قتل رسیده است. خاشقچی ستون نویس روزنامه واشنگتن پست بود که مقاله هایی در نقد رژیم سعودی از جمله محمد بن سلمان ولیعهد عربستان نوشته بود. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.