شبکه المیادین لبنان شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که برخی از مقامات ارشد آمریکا از ماجرای قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار سعودیِ منتقد آل سعود با خبر بوده‌اند.

منبعی در آمریکا به دفتر این شبکه در واشنگتن گفته است که به دنبال انتشار اخباری مبنی بر ناپدید شدن خاشقچی در کنسولگری سعودی در شهر استانبول، «آژانس امنیت ملی آمریکا» اقدام به بررسی داده‌های الکترونیکی مربوط به کنسولگری سعودی کرده است.

به گفته این منبع آمریکایی، شورای امنیت ملی آمریکا از «صداهای» گفت‌وگوی مفصل بین کادر کنسولگری در مورد شکنجه و قطعه‌ قطعه کردن خاشقچی مطمئن است.

منبع المیادن همچنین گفت: «"جان بولتون" مشاور امنیت ملی آمریکا از این مسئله مطلع شد و اطلاعات موثق و قطعی را در اختیار "محمد بن سلمان‌" [ولی‌عهد سعودی] گذاشت که واشنگتن همه ماجرا را می‌داند».

این منبع همچنین گفت که دفتر رئیس اطلاعات مرکزی آمریکا به روزنامه واشنگتن پست خبر داده که فایل‌های ضبط شده‌ای درباره سرنوشت خاشقچی دارد و این روزنامه در اولین پوشش خبری خود در مورد خاشقچی، اعلام کرد که به این اطلاعات دسترسی دارد.

جمال خاشقچی، منتقد سیاست‌های آل سعود و ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست دهم مهر ماه (دوم اکتبر) برای انجام کارهای خود به کنسول‌گری سعودی در شهر استانبول ترکیه مراجعه می‌کند و بعد از آن ناپدید می‌شود.

رسانه‌های ترکیه بر اساس تحقیقات و شواهدی که آنکارا در اختیار دارد، می‌گویند خاشقچی در ساختمان کنسولگری سعودی به قتل رسیده و جسدش مُثله شده شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.