محمدرضا جهانسوز روز ۵ شنبه در اختتامیه طرح همگام با کشاورز سال ۹۷ در سالن ناجا اظهار کرد: به فرمایش امام علی (ع) که فرمودند« هرکس آب و خاک داشته باشد و با این حال نیازمند باشد، خداوند را از رحمت خود دور می‌کند».

وی با اشاره به اجرای موفق طرح بسیج همگام با کشاورز گفت: این طرح یکی از ۸ طرح راهبردی سازمان بسیج مستضعفین است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور مسئله تولید غذا و کشاورزی را مسئله‌ای امنیت ملی برای هر کشور عنوان کرد و گفت: ناامنی غذایی به معنای مخاطره افتادن امنیت ملی است.

جهانسوز مسئله امنیت غذایی را امری بسیار جدی و مهم برای کشورها دانست و تصریح کرد: ۸۲ کشور در جهان مشکل تامین امنیت غذایی دارند که متاسفانه از این تعداد ۳۴ کشور از کشورهای اسلامی هستند.

وی ضمن اظهار تاسف از بی‌مهری نسبت به بخش کشاورزی، عدم توجه به محوریت روستا و روستائیان در جایگاه ملی و توسعه، فقدان جامعه‌نگری و عدم توجه به عوامل موثر در فرآیند تولید و عدم توجه به مسائل درآمدی را از دیگر مورد بی‌توجهی به بخش کشاورزی و لزوم مطالبه‌گری در این حوزه عنوان کرد.

جهانسوز، علمی‌سازی کشاورزی را عامل جداسازی کشاورزان نمونه و سایر کشاورزان دانست و ادامه داد: علمی‌سازی کشاورزی و استفاده از دستاوردهای علمی، تولید برخی محصولات را تا ۲۱ برابر افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از محصولات استراتژیک کشاورزی وابسته به خارج هستیم، گفت: این وابستگی طی ۶ سال اخیر ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار بوده است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور، ‌افزود: طرح اعتلای بسیج، طرح کاداس و طرح هوشمندسازی بسیج از جمله طرح‌های بسیج مهندسین کشاورزی است که به‌زودی اجرایی می‌شود.

جهانسوز در پایان با بیان اینکه طی ۴ سال آینده ۴۰ هزار روستای کشور تحت پوشش طرح «بسیج، همگام با کشاورز» قرار می‌گیرد، گفت: کشور ما تا ۴ سال آینده در حوزه تولید برنج خودکفا می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.