این رسانه عرب زبان ادامه داد: به گزارش نیویورک تایمز، مساله ناپدید شدن خاشقجی موانع در برابر دولت دونالد ترامپ در جریان معرکه علیه ایران را افزایش داده است. به نوشته این روزنامه امریکایی، نگرانی های زیادی در بین مسئولان کاخ سفید وجود دارد و ایشان بیم آن دارند که روند مقابله با ایران را دچار مشکل کند. این تحولات می تواند برنامه های آمریکا برای استفاده از سعودیها در مورد تامین کمبود عرضه نفت را در معرض خطر قرار دهد.

شاخصها حکایت از آن دارد که تلاشهای واشنگتن برای بستن راه در برابر صادرات نفت ایران از یک سو و افزایش تولید نفت توسط دیگر دولتهای صادر کننده، کاملا در دسترس نیست.

اطلاعات موجود حاکی از آن است که تهران در حال آماده شدن برای دور زدن تحریمهاست، که آخرین اقدام آن، بیانیه هایی است که به رسیدن کمیت های بی سابقه ای از نفت خام ایران به بندر دالیان چین، پیش از ورود به موعد تحریمهای آمریکا، اشاره دارد.

این در حالی است که رویترز به نقل از منابع آگاه، به شکست سفر ولی عهد سعودی به کویت اشاره کرد، سفری که هدف آن، از سر گیری تولید نفت در دو میدان مشترک الخفجی و الوفره بوده است. در صورتی که اختلاف کویت و عربستان در این مورد ادامه داشته باشد، مأموریت ریاض در مورد افزایش تولید نفت، بنابر درخواست ترامپ، با مشکل رو به رو می شود. عربستان سعودی به دو میدان مذکور نیاز دارد تا بتواند از معرکه آمریکا علیه نفت ایران، حمایت کند. در واقع تولیدات داخلی نفت عربستان، با وجود افزایش 1.3 درصدی در ماه آگوست، به تنهایی برای تامین نیاز بازار جهانی کفایت نمی کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.