در این اطلاعیه آمده است: امسال تردد غیرمجاز در محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد (روزهای مخالف پلاک) صرفا موجب جریمه راهنمایی و رانندگی نمی‌شود و علاوه بر آن شامل جریمه عوارض ورود غیرمجاز به محدوده های مذکور نیز می شود؛ این موضوع باعث شده که شرایط برای رعایت‌کنندگان قانون آسان‌تر و برای متخلفان سخت‌تر شود. 
بنابر این اطلاعیه، با وجود آنکه در ۶ ماه گذشته بیشتر شهروندان با ضوابط جدید طرح ترافیک آشنا شده و توانسته‌اند رفت و آمد خود به محدوده‌ها را با آن تطبیق دهند، متأسفانه برخی هنوز تصور می‌کنند ورود غیرقانونی به نفع ایشان است و صرفا موجب جریمه ۲۰ هزار تومانی خواهد شد؛ حال آنکه در ضوابط جدید، جریمه جدا از عوارض تعریف شده است و متخلفان باید بدهی عوارض خود را نیز پرداخت کنند. 
این اطلاعیه می افزاید: دارندگان خودروهایی که تاکنون به‌طور غیرمجاز در محدوده‌ طرح های ترافیکی تهران به صورت غیرمجاز تردد داشته‌اند و بدهی آنها در حال اضافه شدن است، می‌توانند با مراجعه به سایت «تهران من» به نشانی my.tehran.ir یا استعلام از کد دستوری *137*3*3# از میزان بدهی خودرو بابت طرح ترافیک مطلع شوند و در همان سایت نسبت به پرداخت یکباره یا تدریجی آن اقدام کنند. 
بنابر اعلام معاونت حمل و نقل شهرداری تهران، دارندگان خودروهایی که بدهی آنها بیش از یک میلیون تومان است ١٠ روز مهلت دارند که برای پرداخت بدهی خود اقدام کنند؛ در غیر این صورت، مشخصات خودروی آنها برای اعمال قانون و توقیف به پلیس راهور ارسال خواهد شد.
این اطلاعیه خاطرنشان می کند: از آنجا که در سال جاری درآمدهای ناشی از طرح ترافیک صرف توسعه حمل و نقل عمومی و بهبود وضعیت ترافیک و آلودگی هوای شهر می‌شود، سازمان حمل و نقل و ترافیک از عموم شهروندان دعوت می‌کند که با پرداخت بموقع عوارض خود، شهرداری را در رسیدن به این هدف یاری کنند.
به گزارش ایرنا، طرح جدید ترافیک شهر تهران از روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه اجرا شود.
در طرح جدید ترافیک، دیگر مجوز سالانه ورود به محدوده طرح با دریافت مبلغ کلی در ابتدای سال صادر نمی شود و متقاضیان باید روزانه نسبت به اخذ مجوز ورود به این محدوده در شهر تهران اقدام کنند.
در شرایط کنونی ۲ طرح محدوده «ترافیک» و «زوج و فرد» در شهر تهران اجرا می شود که ورود به محدوده ترافیکی منوط به داشتن مجوز و ورود به محدوده طرح زوج و فرد براساس رقم سمت راست پلاک خودروهاست.
زمان اجرایی روزانه طرح جدید ترافیک 6:30 تا 19 است، ضمن اینکه روزهای پنجشنبه و جمعه و ایام تعطیل نیز طرح های ترافیکی(ترافیک و زوج و فرد) اجرا نمی شود. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.