به گزارش نشریه هیل، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (جمعه) به پرسش یک خبرنگار درباره مهاجرانی که غیرقانونی وارد آمریکا می شوند، پاسخ مضحکی داد.

امیلی کوچران، خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز در یک گردهمایی در آریزونای آمریکا از او پرسید: چه مدرکی دارید که نشان دهد افرادی که وارد آمریکا می‌شوند، مجرم هستند؟

دونالد ترامپ هم در پاسخ به این پرسش گفت: «اوه خواهش می‌کنم بچه نشو. ببین چه اتفاقاتی افتاده است.»

ترامپ در این گردهمایی درباره مهاجران گفت: ما باید آنها (مهاجران) را بپذیریم حتی اگر آنها مجرم باشند و ما مجرمانی را به کشور راه داده‌ایم. شما فکر می کنید آن افراد فوق العاده هستند؟ آنها فوق العاده نیستند. اینها افراد بدی هستند که می آیند و بر اساس قانون ما باید آنها را دستگیر کنیم. اینها بچه نیستند. اینهایی که به کشور ما می آیند فرشته های کوچک نیستند.

رئیس جمهور آمریکا در حالی این پاسخ را ارائه کرد که پیش از این هم بارها دموکرات‌ها را به دلیل هجوم بی‌سابقه پناهجویان به این کشور مقصر دانسته است. وی روز پنجشنبه هم در یک گردهمایی در مونتانا از دموکرات‌ها به دلیل پیروی از سیاست «درب های باز» برای پذیرش پناهجویان انتقاد کرد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین تهدید کرد نیروهای نظامی را برای متوقف کردن موج پناهجویان به مرز جنوبی کشور می فرستد.

دونالد ترامپ از زمان ورود به رقابت‌های انتخاباتی بارها وعده  داده بود که با ورود غیرقانونی مهاجران به هر نحوی مقابله خواهد کرد. وی همچنین قرار است یک دیوار در امتداد مرز مکزیک راه‌اندازی کند تا مانع از ورود پناهجویان شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.