اسپوتنیک گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این سخنرانی تمرکز خود را به هشدار دادن درباره پیامدهای پیروزی دموکرات‌ها در جریان انتخابات میاندوره‌ای که در ماه نوامبر برگزار می‌شود، معطوف کرد و تاکید داشت که پیروزی آنها تاثیر چشم‌گیری بر سیاست‌ مهاجرت خواهد گذاشت و دموکرات‌ها قصد دارند کنترل مجلس نمایندگان و سنا را بر عهده بگیرند.

ترامپ گفت: دموکرات‌ها می‌خواهند آمریکا را به ونزوئلا تبدیل کنند. این تنها خواست آنها نیست بلکه چیزی است که در حال وقوع است.

ترامپ همچنین به کاروان ۴۰۰۰ پناهجو از کشورهای هندوراس و گواتمالا  که به طرف مرز آمریکا- مکزیک در حرکت‌ هستند اشاره کرد..

ترامپ ضمن متهم کردن دموکرات‌ها به اینکه می‌خواهند به مهاجران غیرقانونی خدمات رفاهی، بهداشتی و درمانی ارائه دهند، گفت: دموکرات‌ها این کاروان را می‌خواهند آنها این کاروان را دوست دارند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین اخیرا در توییتی از دموکرات‌ها به شدت انتقاد کرده و آنها را به تبدیل شدن به یک گروه عصبانی، بی‌رحم و دیوانه متهم کرد که می‌خواهند از هر راهی که لازم است قدرت را بدست آورند.

وی از مردم آمریکا خواست تا به شغل سازان رای دهند نه اوباش ( jobs not mobs).

ترامپ با اشاره به سیاست‌های دموکرات‌ها در صورت بدست آوردن اکثریت سنا گفت: پلتفورم جدید سوسیالیسم افراطی و مرزهای باز است که منجر به جرم و جنایت می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا همچنین قبل از این سخنرانی در توییتی دموکرات‌ها را کارشکنانی در خصوص سیاست‌های مهاجرت خطاب کرد و گفت: اگر دموکرات‌ها بخواهند با جمهوری‌خواهان گردهم آیند و قوانین جدیدی بنویسند، کمتر از یک ساعت زمان می‌برد.

چارلز چاک شومر، رهبر اقلیت سنا از حزب دموکرات و نانسی پلوسی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان از حزب دموکرات در بیانیه‌ای مشترک ترامپ و جمهوری‌خواهان را به منحرف کردن توجهات از مشکل سیستم خدمات درمانی آمریکا متهم کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.