پایگاه اماراتی ارم نیوز به نقل از منابع آگاه سعودی نوشت محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی بزودی در خصوص پرونده کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد دولت عربستان، سخنرانی خواهد کرد.

این منابع گفته اند این سخنرانی احتمالا فردا و یا در روز چهارشنبه در برابر شرکت کنندگان در انجمنی اقتصادی انجام خواهد شد. این نشست که درباره سرمایه گذاری است، به نام «داووس صحرا» نیز شناخته می شود.

طبق اعلام این منابع، این سخنرانی احتمالا شامل اطلاعاتی از طرف عربستان درباره پرونده جمال خاشقجی است.

نشست اقتصادی «ابتکار سرمایه‌گذاری آینده» عربستان قرار است به میزبانی ولیعهد عربستان در روز‌های بیست و سوم الی بیست و پنجم اکتبر در ریاض برگزار شود. «استیون منوچین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا و همچنین وزرای دارایی انگلیس، هلند و فرانسه روز پنج‌شنبه رسما اعلام کردند که در نشست اقتصادی عربستان شرکت نمی‌کنند. روز چهارشنبه نیز «کریستین لاگارد» رئیس صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد در نشست اقتصادی ریاض شرکت نمی‌کند. وزیر خارجه آلمان هم سفر برنامه‌ریزی‌شده خود به عربستان را تا زمان ارائه اطلاعات شفاف درباره سرنوشت خاشقجی از سوی ریاض به تعویق انداخت. بسیاری از شرکت‌های بزرگ بین المللی نیز که پیش از این برای حضور در این نشست اعلام آمادگی کرده بودند، در پی ناپدید شدن روزنامه نگار سعودی، از شرکت در آن انصراف دادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.