هیل گزارش داد، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در نشست تبلیغاتی نوادا در لاس وگاس  گفت: من به واقعیت‌ها براساس حقایق و سیاست های مبتنی بر واقعیت باور دارم. به نظرم باید به مردم حقیقت را گفت.

وی با درخواست از حامیان حزب دموکرات برای رای دادن گفت:  انتخابات نوامبر آینده تا آنجا که در زندگیم به یاد دارم مهمتر از هر انتخابات دیگری شاید بگویید سیاستمدارن همواره همین را می‌گویند ولی این بار واقعا مهم است.

اوباما افزود:  پیامد در خانه نشستن و رای ندادن برای کشور ما و برای دموکراسی بسیار خطرناک خواهد بود.

وی سپس از آنها خواست تا به یاد بیاورند که چه کسی افزایش رشد اقتصادی کنونی را در کشور آغاز کرده و به آنها خاطرنشان کرد که کشور در جریان ریاست جمهوری وی از رکود بزرگ جان به در برد و احیا شد.

باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا به صحبت های ماه ژوئیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اشاره کرد که مدعی شده بود دولتش با قانون کاهش مالیات معجزه اقتصادی در کشور را رقم زده است.

وی افزود: زمانیکه ۱۰ سال قبل پست ریاست جمهوری را عهده‌دار شدم، در میان بدترین بحران اقتصادی در طول زندگی خودمان بودیم  و زمانیکه این سمت را ترک گفتم دستمزدها بالا رفته بود، نرخ افراد بدون بیمه کاهش داشت، فقر رو به کاهش بود و این چیزی بود که من به نفر بعدی خودم واگذار کردم. حالا شما وقتی این صحبت ها درباره معجزه های اقتصادی را می شنوید، باید به یاد بیاورید که چه کسی آنها را آغاز کرد.

اوباما در هفته اخیر به انتقاد از تمایلات ترامپ درباره اصلاح اقتصادی آمریکا پرداخته است.

ترامپ در سخنرانی ژوئیه خود گفته بود: شش ماه قبل، با امضای بزرگترین اصلاحات و کاهش مالیات به معجزه‌ای اقتصادی در کشور دست یافتیم. بزرگترین کاهش مالیات در تاریخ آمریکا.

اوباما در جریان این گردهمایی که روز دوشنبه برگزار شد، همچنین گفت که رشد اقتصادی در دوران ریاست جمهوری خودش به صورت نسبی مدیون تضمین پرداخت مالیات از سوی آمریکایی های ثروتمندتر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.