النشره گزارش داد، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان ضمن مشارکت در کنفرانس "طرح سرمایه‌گذاری آینده" معروف به داووس صحرا در ریاض گفت، قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی مردود و کریه است و هیچ کسی در کشور نمی‌تواند آن را توجیه کند.

وی اظهار داشت: عربستان اکنون به دلیل این پرونده در بحران به سر می‌برد. می‌دانید این روزها دشوار هستند.

یاسر رمیان، مدیرکل صندوق سرمایه‌گذاری عربستان نیز در این کنفرانس گفت، برنامه‌های جانبی و دستور کار یک ساله با مقامات و سرمایه‌گذاران ارشد دنیا از خروجی‌های کنفرانس مذکور خواهد بود.

وی گفت، حدود ۱۰ درصد از دارایی صندوق حاکمیت عربستان دارایی بین‌المللی است و این صندوق قصد دارد این مقدار را تا ۲۰۳۰ به ۵۰ درصد برساند. انتظار می‌رود در سال ۲۰۳۰ ، ۵۰ درصد دارایی صندوق مذکور بین‌المللی و ۵۰ درصد یگر داخلی باشد.

همچنین لبنی علیان، از بازرگانان عربستان که در کنفرانس داووس صحرا شرکت دارد، گفت، اطمینان دارد که کشورش می‌تواند ابهامات پیرامون قتل خاشقجی را حل کند.

وی در این کنفرانس به مشارکت‌کنندگان گفت، "اقدامات وحشتناکی که هفته‌های اخیر رخ داده، با فرهنگ عربستان بیگانه است".

کنفرانس داووس صحرا امروز فعالیت حود را به مدت سه روز به ریاست سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان آغاز کرد.

صندوق سرمایه‌گذاری حاکمیت عربستان برنامه این کنفرانس را در  چارچوب دستورکاری اعلام کرد که شامل بیش از ۴۰ جلسه و بررسی‌ها، کارگاه‌ها و برگزاری همایش‌های جانبی است که این همایش‌ها بر سه رکن سرمایه‌گذاری در تحول، فناوری به عنوان منبع فرصت‌ها و توسعه پتانسیل‌های انسانی متمرکز خواهند بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.