امروز (سه شنبه) بانک ملی ایران اعلام کرد این تصمیم برای رفاه حال بیشتر زائران و کاهش ازدحام در صف تحویل ارز گرفته شده است.

بدین ترتیب به حضور تک تک افراد گروه در صف تحویل ارز باجه ها نیازی نیست و کافی است گذرنامه ‌ها و رسیدها در اختیار نماینده قرار گرفته و وی ارز دیگر اعضای گروه را تحویل بگیرد.

زائران حرم اباعبدالله الحسین (ع) که برای دریافت روادید از طریق سامانه «سماح» اقدام کرده‌اند، می‌توانند نسبت به خرید دینار از طریق پیام رسان «بله» و دریافت آن در خاک عراق اقدام کنند.

متقاضیان باید پس از نصب پیام رسان بله و استفاده از بازوی DinarpayBot فرآیند خرید ارز را تکمیل کنند.

از زمان آغاز ثبت نام خرید ارز اربعین (بامداد بیست و هشتم مهرماه) ۱۳۶ هزار و ۹۰۵ نفر دینار مورد نیاز خود را خریده و هفت هزار نفر ارز خود را دریافت کرده اند.

بر پایه اعلام بانک ملی، ۲۵۰ باجه در عراق برای تحویل ارز در نظر گرفته شده است که زائران می توانند در صورت شلوغی در هر یک از باجه ها، به منطقه دیگر مراجعه و ارز خود را تحویل بگیرند.

به گزارش ایرنا، برای گرامیداشت چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان هر سال آیین مذهبی راهپیمایی اربعین حسینی (ع) به مقصد کربلا با حضور گروه های مردمی از کشورهای مختلف برگزار می شود. 

امسال هشتم آبان ماه مصادف با این روز است اما آیین راهپیمایی از چند روز پیش از آن شکل می گیرد.

پارسال بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر ایرانی برای حضور در آیین جهانی اربعین حسینی (ع) راهی عتبات عالیات شدند و پیش بینی می شود امسال نیز همین تعداد زائر از ایران در این مراسم شرکت کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.