پرسپولیس از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه امروز (سه شنبه) در دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف السد قطر رفته است.

نماینده ایران در بازی رفت با تک گل «علی علیپور» به برتری دست یافته بود.

بیش از ۸۰ هزار تماشاگر از ساعت ها قبل، ظرفیت ورزشگاه آزادی تهران را تکمیل و آنرا یکدست قرمز رنگ کرده اند.

«والنتین کوالنکو» ازبکستانی قضاوت این دیدار حساس را با کمک هموطنانش برعهده دارد.

بازیکنان پرسپولیس با حمایت گسترده هواداران، کار را بهتر آغاز کردند و از سوی دیگر «ژاوی» و «گابی» هافبک باتجربه اسپانیایی تیم السد سعی داشتند تا آرامش را به تیم خود بازگردانند.

نخستین فرصت گلزنی در دقیقه ۱۳ ایجاد شد که ارسال «احمد نوراللهی» در دهانه دروازه السد با تعلل مهاجمان پرسپولیس همراه شد تا گلی به دست نیاید.

در دقیقه ۱۷ اشتباه مدافعان پرسپولیس سبب شد تا «بغداد بونجاح» مهاجم الجزایری و توانمند السد با ضربه ای زیبا گل نخست این دیدار برای میهمان به ثمر برساند.

ترس بازیکنان پرسپولیس از دریافت گل بعدی موجب شد تا با استرس و احتیاط زیادی کار را دنبال کرده و برای رسیدن به دروازه السد به امید اشتباهات مدافعان حریف باشند.

با این حال السدی ها که عملکرد بهتری در گردش توپ داشتند با حرکات ترکیبی از جناحین بسیار خطرناک بودند.

اولین ضربه در چهارچوب پرسپولیس در دقیقه ۳۸ توسط «گادوین منشا» زده شد که خطری برای دروازه میهمان ایجاد نکرد.

در نهایت نیمه نخست با برتری یک بر صفر السد قطر به اتمام رسید.

**ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، شایان مصلح، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، بشار رسن، گادوین منشا و علی علیپور.

**ترکیب السد:

عیسی مشعل، خوخی بوعالم، حسن عبدالکریم، اسماعیل حمید، میگوئل پدرو، ژاوی، وو یانگ ژونگ، حسن الهیدوس، گابی فرناندز، اکرم عفیف و بغداد بونجاح

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.