عصر امروز (سه شنبه) در دور برگشت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف السد قطر رفت که این بازی با تساوی یک بر یک به اتمام رسید.

نماینده ایران که در بازی رفت با تک گل «علی علیپور» به برتری دست رسیده بود در مجموع ۲ بازی با برتری ۲ بر یک به فینال رسید.

بیش از ۸۰ هزار تماشاگر از ساعت ها قبل، ظرفیت ورزشگاه آزادی تهران را تکمیل و آنرا یکدست قرمز رنگ کرده بودند. 

«والنتین کوالنکو» ازبکستانی قضاوت این دیدار حساس را با کمک های هموطنانش برعهده داشت. 

بازیکنان پرسپولیس با حمایت گسترده هواداران، کار را بهتر آغاز کردند و از سوی دیگر «ژاوی» و «گابی» هافبک باتجربه اسپانیایی تیم السد سعی داشتند تا آرامش را به تیم خود بازگردانند. 

نخستین فرصت گلزنی در دقیقه ۱۳ ایجاد شد که ارسال «احمد نوراللهی» در دهانه دروازه السد با تعلل مهاجمان پرسپولیس همراه شد تا گلی به دست نیاید. 

در دقیقه ۱۷ اشتباه مدافعان پرسپولیس سبب شد تا «بغداد بونجاح» مهاجم الجزایری و توانمند السد به ضربه ای زیبا گل نخست این دیدار برای میهمان به ثمر برساند. 

ترس بازیکنان پرسپولیس از دریافت گل بعدی موجب شد تا با استرس و احتیاط زیادی کار را دنبال کرده و برای رسیدن به دروازه السد به امید اشتباهات مدافعان حریف باشند. 

با این حال السدی ها که عملکرد بهتری در گردش توپ داشتند با حرکات ترکیبی از جناحین بسیار خطرناک بودند. 

اولین ضربه در چهارچوب پرسپولیس در دقیقه ۳۸ توسط «گادوین منشا» زده شد که خطری برای دروازه میهمان نبود. 

در نهایت نیمه نخست با برتری یک بر صفر السد قطر به اتمام رسید. 

پرسپولیس نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و در دقیقه ۴۸ ارسال «گادوین منشا» به «سیامک نعمتی» رسید و این بازیکن با ضربه ای تماشایی گل تساوی را به ثمر رساند و شادی را به ورزشگاه آزادی بازگرداند.

در دقیقه ۶۴ کار تیمی عالی «منشا» و «علیپور» پرسپولیس را در آستانه گل دوم قرار داد که دروازه بان السد مانع از گلزنی پرسپولیس شد.

در دقیقه ۷۴ «اکرم عفیف» در محوطه جریمه پرسپولیس سرنگون شد که داور ازبکستانی اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

در دقیقه ۸۵ ضربه سر «ژاوی» السدرا در آستانه پیروزی قرار داد که «بیرانوند» با واکنشی فوق العاده توپ را از زیر طاق بیرون کشید.

در دقایق باقی مانده بازیکنان پرسپولیس به خوبی از دروازه خود دفاع کرده تا راهی فینال شوند.

در فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا که ازسال ۲۰۰۲ میلادی آغاز شده است، تیم های ذوب آهن و سپاهان از ایران به فینال رسیده اند که با قبول شکست مقابل حریفان از کسب عنوان قهرمانی بازماندند.

در دیگر دیدار دور برگشت مرحله لیگ قهرمانان آسیا، فردا (چهارشنبه) سوون سامسونگ کره جنوبی از کاشیماآنتلرز ژاپن پذیرایی می کند.

نماینده ژاپن در بازی رفت به برتری ۳ بر ۲ رسید.

دیدارهای رفت و برگشت فینال نیز ۱۴ و ۱۹ آبان ماه برگزار خواهد شد.

**ترکیب پرسپولیس: 

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، شایان مصلح، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، بشار رسن(محسن ربیع خواه)، گادوین منشا و علی علیپور(امید عالیشاه). 

**ترکیب السد: 

عیسی مشعل، خوخی بوعالم، حسن عبدالکریم، اسماعیل حمید، میگوئل پدرو، ژاوی، وو یانگ ژونگ، حسن الهیدوس، گابی فرناندز، اکرم عفیف و بغداد بونجاح 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.