آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار رئیس کل بانک مرکزی، وظیفه اصلی دولت را حفظ و تقویت ارزش پولی دانست و بیان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر ارزش پول ملی ما بسیار تنزل پیدا کرده و این خسارت عظیمی است که به همه مردم وارد آمده است.

وی بیان کرد: ان شاءالله دولت همت خواهد کرد که این ارزش تدریجا به حالت اول بازگردد.

این مرجع تقلید یکی از دیگر مشکلات موجود در گذشته را اختصاص بی ‌حساب و کتاب ارز از سوی دولت دانست و خواستار تجدید نظر دولت در این روش شد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات شدید اقتصادی و مسائل مربوط به بازار ارز و سکه که فشار زیادی را به مردم بویژه اقشار کم درآمد وارد کرده است، بر لزوم اتخاذ تدابیر دقیق و عبرت گرفتن از تجربه‌ها و روش‌های ناموفق تاکید کرد.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه دولت باید صادقانه مشکلات و مسائل را با مردم در میان بگذارد، ابراز کرد: این امر سبب می‌شود مردم ضمن اعتماد به دولت و مسؤولان، به جوسازی‌های دشمنان اعتنایی نکنند.

وی مسئله خلق پول را از مشکلات اساسی کشور دانست و بیان کرد: بانک‌ها تمام سرمایه‌های مردمی را در اختیار دارند، آنها از این موقعیت استفاده می‌کنند و تسهیلات با سود بالا به مشتریان خود عرضه می کنند.

این مرجع تقلید بیان کرد: چرا باید بانک‌ها تمام اموال مردم را در اختیار داشته باشند و تمام سودش را یکجا ببرند؟ چرا دولت اجازه می دهد بانک‌ها به این شکل از سرمایه‌های مردمی سوء استفاده کنند؟

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه خواستار برخورد با مؤسسات و بانک‌های غیر مجاز شد و از اینکه این قبیل مؤسسات و بانک‌ها بدون در نظر گرفتن صلاحیت‌های لازم مجوز دریافت کرده و اکنون بخش قابل توجهی از مردم را گرفتار و سرگردان کرده‌اند، انتقاد کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به جنگ روانی همه جانبه دشمنان علیه نظام اسلامی، گفت: مسؤولان و دولتمردان باید ضمن اتخاذ تدابیر مناسب برای حل مشکلات مردم و نیز با اطلاع رسانی فعالیت‌ها و اقدامات درست این جنگ روانی را خنثی کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.