مهراد بائوج لاهوتی ‎با بیان اینکه طرح استفساریه مستثنی‌شدن شهردار تهران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان با بیش از ۱۴۲ رای به هیات‌رئیسه ارجاع شده یادآور شد: چون در قانون نامی از شهرداری‌ها برده نشده است و چون شهرداری‌ها دولت نیستند، این استفساریه می‌پرسد که آیا شهردار تهران که قبلا هم‌تراز وزرا بوده است، از اعتبارات دولتی استفاده نمی‌کند و براساس قانون شوراها و با رای اعضای شورا انتخاب می‌شود، آیا مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌شود یا نه؟

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مانند هر طرح دیگری تعدادی از افراد که موافق این طرح هستند، با توجه به کمبود وقت امکان امضاکردن پیدا نکردند. البته ممکن است امروز هر اتفاقی بیفتد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی درباره روند بررسی این استفساریه نیز توضیح داد: امروز فوریت این طرح رای‌گیری می‌شود و پس‌ از رای‌آوردن فوریت آن، در کمیسیون بررسی می‌شود.

بائوج لاهوتی با اشاره به اینکه قرار است این استفساریه با قید یک فوریت بررسی شود، اظهار کرد: درصورت موافقت نمایندگان با یک فوریت این طرح، کمیسیون این طرح را بررسی خواهد کرد و تا فرصت تعیین‌شده برای اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان امکان تصویب و ابلاغ آن وجود خواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.