سردار محمدصالح جوکار معاون پارلمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص اقدام عربستان سعودی و بحرین و قرار دادن نام حاج قاسم سلیمانی و سپاه پاسداران در لیست حامیان تروریسم اظهار داشت: عربستان سعودی با ترور خاشقجی در یک باتلاق افتاده و به همین دلیل برای نجات خودش دست به هر اقدامی می زنیم.

وی ادامه داد: ترور خاشقجی و برملا شدن این اقدام غیرانسانی رژیم سعودی موجب شد تا سران عربستان دست به اقدامات کورکورانه از جمله قرار دادن نام حاج قاسم و سپاه در لیست حامیان تروریسم بزنند تا افکار عمومی را منحرف کنند البته این گونه اقدامات سابقه دارد. آمریکایی ها نیز از این گونه اقدامات انجام داده اند و عربستان سعودی به تبعیت از آنها دست به این عملیات روانی در منطقه زده است.

جوکار با اشاره به جنایات آمریکا، عربستان و بحرین اظهارداشت: دست آمریکا و رژیم های آل سعود و آل خلیفه در خون مردم بی گناه منطقه در یمن، بحرین و سوریه آلوده است و قتل این روزنامه نگار تنها یکی از جنایات عربستان و حامیانش است که رسانه ای شده اما ما در یمن و بحرین روزانه شاهد قتل عام مردم بیگناه هستیم. این رژیم ها همواره حقوق ملت مردم منطقه را نقض کرده و به اصول آزادی و آزاداندیشی اعتقاد ندارند.

وی اقدامات غیربشری آل خلیفه و آل سعود را در سایه حمایت های آمریکا دانست و گفت: عربستان سعودی در این سالها همواره با حمایت آمریکا صدای معترضین و آزاداندیشان را خفه کرده است اما برملا شدن قتل خاشقجی موجب شد تا توجه افکار عمومی به این جنایت جلب شود و امروز آنها تحت فشار افکار عمومی و رسانه ها قرار گرفته اند.

جوکار گفت: دستگاه دیپلماسی ما در شرایط فعلی باید دقیق تر و فعال و هوشمندانه عمل کند. نباید تنها اخبار دنیا را رصد و دنبال کرد. با اشاعه جنایت آمریکا و عربستان سعودی در منطقه و پرداختن به موضوع قتل عام مردم بیگناه یمن و بحرین می توان چهره واقعی آل سعود و آل خلیفه را به مردم جهان نشان داد.

معاون پارلمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: قتل خاشقجی بستر و فضایی را برای نشان دادن جنایات آل سعود و آل خلیفه در منطقه بوجود آورده اما متاسفانه دستگاه دیپلماسی ما از آن به خوبی استفاده نمی کند اما دیگر کشورها در راستای منافع خودشان به خوبی دارند از این موضوع بهره می برند.

وی افزود: دستگاه دیپلماسی ما باید با پرداختن به زوایای مختلف این جنایات، مردم جهان را آگاه سازد که قتل خاشقجی تنها یکی از هزاران جنایات آل سعود است و این گونه جنایات در یمن و دیگر کشورها هر لحظه تکرار می‌شود.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.