غلامرضا کاتب در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی و در بیان فوریت این طرح گفت: یکی از مطالبات بزرگ ملت ایران، قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن است. نگاه مجلس در انجام این دو مسؤولیت مهم باید ملی و باز باشد اما متاسفانه در وضعیتی هستیم که نمایندگان از وظایف اصلی‌شان در حوزه قانونگذاری و نظارت دور شده‌اند چون به حدی درگیر مسائل روزمره منطقه‌ای هستند که توانشان برای پرداختن به مسائل اصلی کشور به شدت تقلیل پیدا کرده است.

رییس کمیسیون تدوین آیین‌نامه مجلس ادامه داد: رسیدگی به بیکاری و مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور از جمله مسائلی است که مجلس باید به آنها بپردازد.

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته جلسات مکرری با حقوقدانان شورای نگهبان، مرکز پژوهش‌های مجلس، شورای نگهبان و مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی انجام و توافقات خوبی شکل گرفت که نتیجه این توافقات، شکل‌گیری مجلسی کارآمد و خدمتگزار خواهد بود.

کاتب متذکر شد: اختلاف نظر در جزییات طرح وجود دارد اما کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس این طرح را در دستورکار قرار دهد و با بررسی ابعاد آن کاری کند تا مجالسی منضبط و با اقتدار شکل بگیرد.

به گزارش ایسنا،  بر اساس یکی از مواد این طرح، در انتخابات مجلس محدوده جغرافیایی هر استان به عنوان حوزه استانی انتخابات محدود می‌شود و نمایندگان هر حوزه استانی معادل تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه موجود در استان هستند که مستند به قانون تعیین محدوده حوزه‌های انتخابیه مجلس و اصلاحات بعدی آن تعیین می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.