هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست‌های دولت برای بی‌توجهی به مصرف بی‌رویه بنزین و سوخت در کشور،گفت: دولت برنامه مدونی برای کنترل سوخت ارائه کند.

وی یکی از راه‌های جلوگیری از مصرف سوخت را افزایش قیمت و یا دونرخی کردن قیمت بنزین دانست و اظهار داشت: دونرخی کردن بنزین تأثیر بسزایی در جلوگیری از هدر رفت سوخت و مصرف بی‌رویه آن دارد، زیرا باید چارچوبی برای مصرف مردم وجود داشت.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس تأکید کرد: شاید این تصور وجود داشته باشد که دونرخی کردن بنزین منجر به افزایش قیمت در دیگر کالاها، به‌خصوص کالاهای اساسی می‌شود، اما بالاخره باید میزان مصرف بنزین مشخص شود.

خادمی با اشاره به تجربه استفاده از کارت سوخت، گفت: استفاده از کارت سوخت، می‌تواند یکی از راه‌های کنترل مصرف باشد و دولت نیز در این زمینه طبق قانون بودجه سنوات گذشته تکلیف دارد، اما آن را به یک باره متوقف کرد که در این زمنینه تخلف صورت گرفته است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در شرایط تحریم قرار داریم و مصرف بنزین نیز در حال افزایش است، باید چاره‌ای برای کنترل مصرف سوخت اندیشیده شود، مجلس نیز در این زمینه با دولت در جهت صرفه‌جویی در مصرف بنزین همراهی خواهد کرد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.