احمد مازنی نماینده اصلاح طلب مردم تهران درباره خطر شدت گرفتن اختلافات میان اصلاح طلبان و خطر ظهور احمدی نژادی دیگر به خبرآنلاین گفت: این اختلافات در این سطح طبیعی است چرا که ما از یک ائتلاف به این مجلس و دولت رسیدیم و به مرور آن را به پیش می بریم. شرایط مانند دوران دفاع مقدس است که علاوه بر آنکه از شهرها دفاع می کردیم، سپاه تشکیل می دادیم و نیروهای خود را سازماندهی می کردیم.

مازنی گفت: بنابراین این سطح از اختلاف مشکلی را ایجاد نمی کند اما اگر اختلاف به سمتی برود که شائبه بروز رفتارهای پوپولیستی از آن برود و اختلافات سر از فضای مجازی در بیاورد مطمئنا نتیجه آن ظهور یک عنصر افراطی و پوپولیستی خواهد بود که همه ضرر خواهند کرد و بیش از همه این زیان متوجه ملت خواهد بود همانطور که در هشت سال دولت نهم و دهم آسیب های زیادی به کشور وارد شده است.

او ادامه داد: اگر این اختلافات در چارچوب گفت و گوی درون گفتمانی مسائل حل و فصل شود نه تنها زیانی را متوجه جریان ائتلافی نمی کند بلکه منفعتی را هم برای کشور به دنبال خواهد داشت.

مازنی

او درباره ریشه اختلافات امروز گفت: امروز همه چیز به رفتار ما بستگی دارد آنچه در سال 84 رخ داد قدرت رقیب نبود بلکه غرور دامن اصلاحات را گرفت. انها تصور می کردند دیگر جامعه به گذشته باز نمی گردد و ما در آن سال دیدیم آقای کروبی،آقای معین، آقای هاشمی و مهرعلیزاده همه وارد گود انتخابات شدند و هیچ کدام حاضر نشد به نفع دیگری کنار بکشد لذا این غرور موجب شد تا اصلاحات شکست بخورد.

مازنی با بیان اینکه افراطی گری از درون اختلافات و غرور شکل گرفته در آن مقطع بیرون آمد گفت: وقتی آرای مهرعلیزاده،هاشمی، کروبی و معین را با هم جمع بزنید می بینید رای عناصر افراطی زیاد نبود. لذا این تشتت باعث شکست شدن آرا شد و بهره اش را احمدی نژاد برد. او خود را نماینده مردم معرفی کرد که مقابل قدرت و حاکمیت ایستاده است و در این راستا آقای هاشمی را نماد قدرت معرفی کرد پس از آن شعار پوپولیستی آوردن نفت بر سر سفره های مردم را داد که بوی نفت به سفره های مردم آمد اما خبری از پولش نشد.

این نماینده مجلس درباره احتمال اینکه اصلاح طلبان می خواهند حسابشان را از دولت جدا کنند گفت: به هیچ وجه این موضوعات را من جدی نمی دانم بلکه تنها یکسری بحث های درون خانوادگی میان اصلاح طلبان و دولت است. در این میان نه خبری از استعفا هست و نه قهر بلکه تنها گلایه هایی است که مطرح می شود. لذا اگر کسانی فکر کرده اند از این طریق می توانند خللی وارد کنند به جریان تحول خواه و اصلاح طلب مطمئن باشند به جایی نخواهند رسید.

او ادامه داد: اصلاحات هیچگاه پشت دولت را خالی نمی کند و راهبردمان در مقابل دولت راهبرد حمایت انتقادی است یعنی ضمن انتقادات جدی که به دولت داریم آن را در مقابل جریان های انحرافی خارجی و داخلی که گاهی مواضعشان به یک توافق ناخواسته می رسند تنها نمی گذاریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.