محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه تاکنون هیچ تصمیمی درباره اجرای FATF گرفته نشده است، گفت: هنوز هیچ اقدامی از سوی دولت و مجلس درباره اجرایی شدن FATF صورت نگرفته و تا زمانیکه مسیر آن طی نشده و  نظام تصمیم خود را نگرفته، هیچ اقدامی انجام نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه ۴چهار لایحه مرتبط با FATF به سیستم بانکداری کشور مربوط است، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا با تطبیق خودمان با استاندارد‌های بین‌المللی و جهانی، آسان‌تر و روان‌تر با دنیا کار کنیم و اگر این ۴ لایحه را نداشته باشیم، عملا بانک‌های خارجی با ما کار نمی‌کنند.  

واعظی در واکنش به خبر امضای طیب نیا وزیر اسبق اقتصاد بر اکشن پلن FATF گفت: آقای طیب نیا برای کلیاتی به سفری رفته بود که ما الان آن را کنار گذاشتیم و آن چیزی که ما الان دنبال می‌کنیم  ۴ لایحه است.


محمود واعظی نوشتنوی همچنین از پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه این اکشن پلن چیست که اکنون حاشیه ساز شده است، اجتناب کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه مقدمات تصویب این ۴ لایحه به دولت آقای روحانی ارتباطی ندارد، گفت: مقدمات تصویب لوایح FATF در دولت احمدی‌نژاد طراحی و تنظیم و به شورای امنیت رفته و تصویب شده است، ما چون می‌دانیم این کار درستی است و باید برای بانک‌های کشور انجام شود دنبال می‌کنیم.

واعظی در پاسخ به این سوال که علت حکم انفصال از خدمت سیف رئیس سابق بانک مرکزی چه بوده و چرا این حکم تاکنون اجرا نشده است خاطرنشان کرد: تمام مدیرانی که کار می‌کنند پس از پایان دوره خدماتی خود برای  پاسخگویی در مورد عملکردشان به دیوان محاسبات یا نهادهای مشابه جواب می‌دهند، لازم نیست که همه مسائل اداری کشور را به موضوع ارز پیوند بزنیم.

وی ادامه داد:  آقای عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور هم اصلا نباید راجع به چنین مسائلی بی‌دلیل مصاحبه کرده و فضا را عوض کند، چراکه وظیفه او مصاحبه کردن نیست و وظیفه‌اش کار دیگری است اما کار تبلیغاتی می کند که درست نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.